Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Lillegutt på 19 mnd er ørebarn, og har kronisk ørebetennelse. Omtrent hver 3-6 uke får har en ny infeksjon og får feber og nedsatt allmenntilstand. Fra infeksjonen kommer til han er klar til å gå i bhg igjen, går det ofte 3-4 dager. Vi har 2 x10 fraværsdager for sykt barn, men hva gjør man når det er slutt? Vet at i utgangspunktet så får du ikke flere dager. Er det noen andre her som har barn med kroniske sykdommer eller lignende sykdommer som har fått utvidet? (Tenker ikke på de med barn med alvorlige sykdommer og utviklingshemninger osv.) Hvordan gikk dere fram? Takker for svar..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Øre-nese- hals-avdelingen. Få henvisning dit. KREV dren!!!! Ikke gi dere. Mål tempen daglig, for den er en god indikasjon på kronisk ørebetennelse. Bare litt over 37 er infeksjon for slike barn. Jeg trodde ene barnet her bare hadde forhøyet temp generelt, men det viste seg at ørene var grunnen til at tempen hele tiden lå mellom 37 og 38. Etter at ungen fikk dren, har tempen vært stødige 37. Snakk med legen og med NAV om det med sykedager. Legeerklæring er jo noe annet enn vanlige egenmeldingssykdager.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Vi har hvert på ØNH en gang, og skal tilbake neste mnd for å se om det kan ha blitt bedre. Jeg vet det ikke har blitt bedre, og er lei av å gå rundt å vente... Men legen sa at det mest sannsynligvis blir dren viss han ikke er blitt kvitt det til neste kontroll. Måler han ganske ofte, men bare ved mistanke om infeksjon. Er det en annen grunn for hvorfor jeg skal måle tempen? (tenker på om jeg skal dokumentere til legen hver gang han har feber og er syk). Er det fastlegen jeg skal snakke med om sykedager eller ØNH-spesialisten? Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå