Gå til innhold

Dere som er allergisk, hvilken medisin bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere med pollenallergi, bruer dere allergimedisin når dere er gravide?

Lurer siden jeg mest sannsynlig er blitt allergisk å plages veldig :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke turt å bruke noen annet enn nesespray og øyedråper. Leste på felleskatalogen at man bør rådføre seg med lege før bruk av visse medikamenter. Leste også nylig at mange gravide plages med tett nese, pga. at slimhinnene blir såre.

Håper det ordner seg. Det er ikke veldig behagelig å plages med allergi.

Skrevet

Når jeg var gravid brukte jeg Pollermamin. Grusom medisin som gjorde meg super-trett:-( Nå bruker jeg Telfast og Nasonex nesespray og er veldig godt fornøyd med de:-)

Skrevet

I følge RELIS (produktuauavhengig legemiddelinformasjon) kan man som gravid bruke allergimedisiner, også noen av de nye typene som ikke gjør en trett. Dette ga også min hudlege med spesialisering i allergier godkjennelse for.

På relis.no kan en søke frem litt informasjon selv. Ikke alle fastleger som er kjent med at gravide kan bruke antihistaminer.

http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=2&S=3256

Skrevet

I graviditeten brukte jeg polaramin! Funket jo, men ble utrolig sliten og kunne sovne OVER alt!:P

Nå bruker jeg aerius og nasonex nesespray:)

Skrevet

Legen min ville ikke at jeg skulle bruke noen allergimedisin når jeg var gravid, men det kan kanskje ha en sammenheng at jeg allerede måtte bruke annen medisin mot kronisk sykdom. Greit å ikke bruke for mye medisin som ikke er bra for fosteret.

Nå bruker jeg:

Livostin øyedråper

Livostin nesespray

Cetrizin tabeletter

Depo-medrol inj.veske(sprøyte)

Skal i løped av høsten/vinteren starte med hyposensibilisering. Håper det vil virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...