Gå til innhold

Seriøst, kjempe økning i bidraget.!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra 3940 kr for to barn, til 3960 kr for ett barn!

Pga regnefeil hos NAV igjen!!! Mor skylder allerde far 10 000 kr fra forrige feil!

jeg er samboer med en som har to barn fra før av...vi har ett felles barn.

de har regna at han har 120 tusen i året på en liten ekstra jobb, og i virkeligheten har han utbetalt ca 2500 kr på denne ekstra jobben. det blir ikke 120 tusen i året.

dette gjorde de forrige runde også, i oktober 2010.

han tok denne ekstra jobben for å sitte igjen med litt penger når faste regninger og bidrag er betalt. og nå spiller det jo ingen rolle!

jeg blir så fryktelig irritert og lei! orker ikke det NAV maset og tullet mer.

hvordan skal vi klare det da, å betale det liksom...?

nå skal jeg han selvfølgelig klage på dette, for for det første så stemmer jo ikke inntekten de har satt på han og for det andre så skal man sitte igjen med noe selv også.

forrige gang så de feilen sin, og rettet det opp, men de har jo så lang behandlingstid!

jeg betaler alt! han betaler noe av regningene, bidrag og litt bensin. det er det... resten går fra min lønn. altså regninger, mat, klær og kos...

jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker, og dette vet han. men samtidig så er det ikke direkte han sin feil,men allikevel dette går så mye uttover oss og helgen er ihvertfall ødelagt.

skal snart til syden og, men kjenner meg selv så godt at dette kommer til å bekymre meg helt til det er rettet opp i... og jeg vet jo at det tar lang tid pga NAV...

dette har ingenting med barna å gjøre, så ikke kom med sånne teite stemor kommentarer....

vet ikke hva jeg skal gjøre altså, skal vi flytte fra hverandre? så slipper jeg denne bekymringen som stadig opptar meg ( eksen hans søker stadig om endring i bidrag)

men jeg vil jo og at sønnen vår skal ha oss begge foreldrene sammen,og jeg elsker mannen min.

men vet ikke hvor lenge jeg holder ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt........

Skrevet

".... skal snart til syden..." Jaja... fattige er de, men luksus skal de ha....... Jeg har ikke råd til sydenferie, selv om jeg får et klekkelig bidrag for våre 2 barn........

Sånn er det å ta vare på barn. Det er BARNA som skal nyte godt av bidraget, i sitt faste hjem. Dette øker levestandarden i hjemmet generelt, og det nyter barna godt av. Jevne ut ulikheter i inntekten mellom mor og far - forstår du det?

Skrevet

Om NAV har regnet feil så må dere bare klage på vedtaket og få omregning på bidraget. Ingen vei utenom om dere ikke klarer å få til en privat avtale med mor

Skrevet

Men da klager han og så betaler han ikke de 4000 kronene ekstra pr mnd.

Skrevet

Kan du ikke lese? NAV har regna ut feil her, barna skal faktisk ikke ha så mye i bidrag.

Og hvorfor skal ikke denne familien få dra til syden? Far har allerede betalt for mye i bidrag og fortsetter å betale bidrag for sine barn.

Skrevet

ja skal jo selvfølgelig klage, gjør bestandig det... så får vi bare håpe at de ser feilen sin denne gangen og!

og den sydenferien har vi jo spart opp til... er noe annet å sitte å betale 8000 kr i bidrag hver mnd...slapp av..! sa også at det er ikke ungene som er problemet her. men hva noen personer blir utsatt for pga NAV systemet og deres udugelighet.

hadde du orka å leve sånn i uvisshet? hver gang hun søker om endring så kommer bekymringene på rekke og rad.

bare husleie og bidrag blir nå da 16 000 kr hver mnd...

mannen har en liten inntekt,derfor tok han ekstra jobb for å få inn litt mer.men nå er jo det samme søren,sitter jo ikke igjen med noe uansett.

når han har betalt sin del av regninger og bidrag sitter han igjen med maks 1000 kr! hva med vårt fellesbarn..og ikke bare det,men hvordan skal det gå nå,når de øker bidraget med 4000 kr??!!

Men siden de har regna så feil på denne ekstrajobben,så skal jo ikke bidraget bli så høyt. det er bare det at det tar mange mnd å rett opp i det...!

er det ingen som skjønner hva jeg mener? jeg orker ikke det er så mye lenger... en evig kamp med nav og eksdama.

Skrevet

20 kroner mer i bidrag, og de kan ikke reise til syden??? Hvor finner dere de 4000 ekstra han skal betale? 3940 til 3960?

hehehehe.....

Så lenge bidraget er fastsatt, og far har godtatt dette, så skal ikke mor betale noe tilbake..... Bidraget går sin gang til en av foreldrene søker om endring.

Skrevet

Kan du ikke lese?? Hi skriver: "Fra 3940 kr for to barn, til 3960 kr for ett barn!"

Det er det dobbelte

Skrevet

Takk 21:05 ! :)

han betaler bidraget sitt hver mnd.. moren til barna skylder han 10 tusen kr,for hun har fått for mye i bidrag forrige gang de regnet feil. så fant de feilen sin etter nok en klage fra far og da ble bidraget senket.

men nå har hun søkt igjen for hun syns hun får lite... også har NAV klart å regne feil denne gangen og! det er så utrolig slitsomt!

de som slipper å ha kontakt med NAV burde være meget glade ;)

HI

Skrevet

bidraget har blitt dobbelt så mye....

far godtok selvfølgelig 3940 kr for to barn, det har han betalt siden oktober... men kommer til å klage på dette nye vedtaket,hvor de sier at han skal betale 3960 kr for ETT barn!

han betalte nesten 8000 kr i bidrag sist de hadde gjort feil, så oppdaget de feilen etter vår klage. da senket de bidraget, og det ble satt tilbake i tid. dermed skylder mor 10 tusen kr....

HI

Skrevet

men han må jo betale det "nye" bidraget fram til de har sett på bidraget på nytt.. og da blir det igjen at han har betalt for mye, så mor skylder han penger igjen.

det var det som skjedde i oktober i fjor...

Skrevet

Du einstein, les en gang til.

Fra 3940 kr for to barn, til 3960 kr for ett barn!

Skrevet

Må han det? Han kan jo bare si at grunnen til at han ikke betaler er fordi biomor allerede har fått de pengene, han har jo bevis sort på hvitt at hun skylder ham 10000 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...