Gå til innhold

Strekkmerker


Muffen23

Anbefalte innlegg

Hei alle vordende mødre :)

Noen som har gode tips for å forebygge strekkmerker?

Dette er mitt første svangerskap, så spent på hvordan det blir i forhold til strekkmerker! Jeg vet at jeg har lett for å få ettersom jeg har fått etter bare å ha lagt på meg litt før... Var på Body Shop i går og spurte etter produkter som er gode til forebygging! Da kjøpte jeg "Vitamine E Facial Oil" som en skal dryppe et par dråpen på magen og evt andre utsatte steder x 1 hver dag! Og når dette har tørket inn så smøre seg med "Shea Body Butter". Er spent på om dette kommer til å funke! Damen i butikken anbefalte dette på det sterkeste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

spent selv jeg. Undersøkte litt på apotek og nett, og er jo underhuden som sprekker, så det er ingen kremer som kan bevise noen virkning mot strekkmerker da de virker på overhuden.

Tror også det handler litt om flaks, da det handler om hvor fort magen vokser. Noen har vekstspurter mer en andre, da alle englene våre er unike :)

Det som virker på kollagenet i overhuden er likevel A, C og E vitamin, så jeg fant meg en krem med dette i. Ellers sa hun på apoteket at det holdt med oljer med E-vitaminer i, som jo ikke er dyre.

 

Lykke til Muffen23 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap var jeg kjempeflink å smøre inn magen med Body butter fra Body shop. Fungerte som bare det. Ikke et strekkmerke! Derimt tenkte jeg ikke på lårene. De ser ikke ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smørte meg ikke med noenting i forrige svangerskap, ettersom det er en myte at du kan forbygge det med krem. Sørg derimot for å spise nok Vitaminer, A, C og ikke minst E vitaminer. Da dette kan bygge opp huden innenifra. Spis mye fisk!

Jeg fikk for øvrig ingen strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en plass at dette er arvelig og ikke kan forebygges med kremer og oljer. Det er jo litt pessimistisk da, men selv har jeg også tro på mye fett og fisk innenfra. I et gravid-bald leste jeg at en hudpleier hadde sagt at oljer ikke trakk så godt inn i huden som kremer, og at derfor kremer virket bedre enn oljer.

 

Jeg smurte meg ikke, men tok ekstra omega-3 i tillegg til tran. ingen strekkmerker, men så er det som sagt kanskje arvelig da...

 

Lykke til med smøring og fiskespising!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen strekkmerker til nå. Kjøpte en krem fra body shop som inneholder kaffebønner. Fungerer som bare det. Håper strekkmerkene holder seg borte senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke kremer med kaffe noe man skal holde seg unna når man er gravid? Ikke for å skremme, men tror det kan være lett abortfremkallende. Jeg kan ikke henvise til noe, men husker at jeg leste det en plass. Tror kanskje det var i en gravidbok. Det er nok litt hysteri, men jeg har opplevd abort og tar alle forhåndsregler. Kanskje det kan være lurt å sjekke med noen som vet sånne ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...