Gå til innhold

Hva kan jeg regne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal tilbake til arbeidslivet etter først 4år hjemme med barn som kom tett i tett, for så to år med utdannelse. Jeg jobbet 2 år imellom dette som barnehage og skole assistent og som ufaglært lærer.

Jeg skal egentlig begynne på andre året av nettbasert grunnskolelærer, men tror ikke vi greier oss økonomisk dersom jeg ikke finner meg en jobb.

Jeg er 31 år, har 10 års ansinitet (tar man forresten den med seg "hvor som helst"?) og har som tidligere nevnt jobbet med barn tidligere.

Spørsmålet er hva lønna ligger på for "sånne som meg" i dag? Som skole- eller barnehageassisten f. eks..

Er det evt andre felt jeg burde kikke på, jobber som er givene, men som gir større økonomisk uttelling. Som da ikke krever relevant utdanning. Jeg er fleksibel ang arbeistider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette innlegget kunne vært meg da jeg er i akkurat samme situasjon. Lønnen variere etter kommune, men jeg fikk 311 000kr som assistent i skolen.

Skrevet

Hva har du utbetalt i mnd da, sånn ca? Rett under 20000kr?

Skrevet

Ansienniteten må være relevant. Jeg som lærer har kun de årene jeg har jobbet som lærer, ikke tidligere arbeidsforhold under f. eks. utdanning. Men du får ansiennitet for omsorg av barn om du har vært hjemme med de. Jeg fikk 3 år for mine to, men det kan nok variere noe. Her er de nye minstesatsene som er gjeldene fra 1. mai. http://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Tariffavtaler/KS/Minstelonnstabeller/

I følge den har du under "Stillinger uten særskilt krav om utdanning" 313.000,- etter 10 års ansiennitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...