Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 hun har tatt en av meg.... hva sier man til sånn da?(bonusdatter)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Man belærer om alle farene ved å røyke, og sier at om det skjer igjen får hun ikke lørdagsgodterier/gå på kino på x antall uker/fjerner ett eller annet gode. Så er det bare det at når man belærer ett barn om hvor farlig det er å røyke så kan barnet bli veldig redd for den forelderen som røyker. Så jeg foreslår at du prøver å slutte og involverer jenta i prosessen. Så hun kan se hvor vanskelig det er! (Av mine venner og bekjente (jeg er 28 år) som røyker har nesten samtlige en eller to foreldre som røyker)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Ja, hva kan man si..."Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"? eller "Det er farlig å røyke, du kan få astma, kols, lungekreft, strupekreft, stygge tenner, rynker, tørr hud, hengepupper, problemer med å bli gravid og gule fingre! Eh...neida, det er bare farlig for deg. Ikke for meg..."
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 ta en spansk en som får henne til å innrømme det. for så å avsløre at du har funnet den. jeg hadde snakket med henne om hvorfor, og hvorfor hun tror det er greit å stjele fra deg. min hadde fått husarrest på flekken.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Man må da kunne lære ungene sine å la være å røyke selv om man røyker selv? Eller skal man bare hive inn håndkle å si "Jaja.. jeg gjør det, så da får du lov? " Det er vel ikke mange røykere som ønsker seg at barna blir røykere eller hva? Pappa røyket i perioder.. Han sa at "Det at jeg var dum i min ungdom er vel ingen grunn til at du skal være dum også?"... Han røyket ikke mye, vi visste det sent, og trodde egentlig begge var ikke røykere... Hos meg gjelder det samme som hos ei over her: Av de jeg kjenner som røyker, røyker minst en av foreldrene. Røyker begge, så røyker alle i søskenflokken. Røyker en av foreldrene, så røyker minst en av ungene,.. Slutter foreldrene, så slutter gjerne ungene etterhvert også.. Samboer sin far sluttet da han ble 30. Nå sluttet samboer i fjor sommer, da han var 33 år!!! Kjempestolt over han. Håper aldri mine unger begynner. Ingen av mine foreldre røyker og ingen av mine søsken.. jeg er glad for det, for jeg vet hvor vanskelig det er å slutte med noe.. f,eks sjokolade e.l....
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Begge svigerforeldrene mine røyker, ingen av barna. De har vel fått nok av foreldrenes forpesting. INgen av mine foreldre røyker, men det gjør jeg (i skjul for de aller fleste).
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Len deg fint tilbake, og pris deg lykkelig for at det denne gang ikke er ditt problem. Ha det som en inspirasjon til å slutte, slik at du minker sannsynlighetene for at ditt barn skal beynne å røyke.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Det motbeviser vell ingenting strengt tatt?? Det er ingen som har sagt at ALLE som røyker har foreldre som røyker, eller at ALLE foreldre som røyker får barn som røyker. Bare ganske mange!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Kanskje hun tar en og en røyk fra deg hele tida for å hindre deg i å røyke dem da hun er redd for at du skal få kreft og dø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå