Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Lille englebassen min har visst det nå. På Tirsdag hadde en crp på 126, i går var den på 180, og i dag på 197. og feberen raver opp i 40 hele tiden.. Nå har han hatt feber siden Søndagen. Og ser ikke ut til å bli kvitt dette... Til tross for at han får Apocilin mot dette. Dette har han tatt siden Tirsdagskvelden. Vi har vært på sykehuset med han på Onsdag-Torsdag.. og innom idag. Lillemann har vært en pasient på Rikshospitalet siden han ble født...i forhold til sin diagnose.. De har vært veldig flinke til følge han opp.. og vi er enormt fornøyde.. Men, nå har det seg sånn at alle barn fra våres kommune og nabokommunen skal overflyttes til Buskerud sykehus i Drammen.. Som forså vidt er helt greit. De er jo flinke der også. MEN, av erfaring så hadde de ikke sendt hjem lillemann på Riksen med en crp på 180 og 197 dagen etterpå... Jeg er så engstelig. Sitter å lurer på om det har noen hensikt av meg å ringe Riksen å mase om å få komme inn dit... For Drammen sender oss bare hjem igjen.. og dette går jo ikke bra,... Eller er det sånn at lungebetennelse er vanskelig å bli kvitt? Har dere noen erfaringer om dette? Bør jeg la denne antibiotikan få en dag til å virke på?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Kanskje du kan få fastlegen din til å ta kontakt med sykehuset, og få dem til å behandle ham. Eventuelt at fastlegen kan prøve en annen behandling/penicilin. Jeg ville prøvd å ta affære på en eller annen måte.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Fastlegen er desverre stengt frem til mandagen.. så han får jeg ikke tak i.. men vi har fått resept på en annen antibiotika om ikke denne virket... Sykehuset sier vi skal komme tilbake på mandag for å sjekke crp nivået igjen... jeg syn det er lenge å vente... men jeg har ringt Riksen og spurt hva de ville ha gjort... og de sier at crp'n pleier å henge litt igjen etter at antibiotikaen er tatt... Så jeg får vel bare vente litt til da...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Stemmer at crp er på etterskudd med ca ett døgn, det viktige er jo allmentilstanden hans.. Om den forverres eller ikke forbedres samt feberen ikke begynner å gå ned synes jeg dere skal presse sykehuset litt og kreve å få komme inn på sjekk - ente i drammen eller på riksen.. God bedring..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Tok de en prøve i halsen? Jeg hadde nemlig nettopp lungebetennelse. Fikk apocillin men crpen var oppi 167 før de fikk svar på prøven i halsen som viste at jeg hadde mykoplasma lungebetennelse som krever annen antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 ja de tok en prøve i halsen og i nesen... Men nå har jeg vært å tatt ut den andre resepten vi skulle ta ut hvis apocillin ikke virket.. Så håper den har en bra effekt :-D Lillemann syntes den smakte mye bedre i værtfall ) Så nå har han fått kveldens dose.. stikkpille og øyedråper..(han har øyekattar i tillegg), og til og med fått i seg en del grøt. Og sovner snart der han ligger i sengen til mamma og pappa... Stakkar lille... helt utslitt... Håper dagen i morgen er mye bedre. ) HI
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Stakkar! Det er ikke noe moro nei Håper det hjelper nå med ny resept. 18:16
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Min 4- åring er hjertebarn, og jeg har snart ikke tall på hvor mange innleggelser vi har pga lungebetennelse. Den siste vi hadde nå (eller de to siste, faktisk!), har vært "stille lungebetennelse" og da stiger ikke crp noe særlig. Den medisinen han har fått har hjulpet innen ett døgn. På Riksen er de superflinke!! Jeg har ingen erfaring fra andre sykehus enn det. Håper du får komme dit, om det føles tryggest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå