Gå til innhold

sommerferie med gutt 1 1/2 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har tenkt en god del, og kommet fram til at vi vil unngå flyreiser. da har vi i hovedsak:

-norge, sverige og danmark. (vi er fra Oslo området)

og så er det hva? hva kan man finne på med en så liten unge?

han synes bil, musikk, plasking, dyr og lekeplasser er stas. og å bare gå rundt! han er en vandrer.

men så er det jo det med soving da, hvordan gjør man det??

-telt: er en mulighet, men jeg tror vi kan få problemer med å få ham til å sove når han ikke har en seng. men vi kan jo sette en seng i teltet da.. og ha to adskildte rom i teltet.f Men det bråker jo en del på teltplasser.. Fordelen med telt er at vi kan sitte utenfor på kvelden.

-hotel: vi kan ikke gå ifra etter at han har sovna, så vi er innesperret på et kjedelig hotellrom fra kl 19 om kvelden. da kan vi jo heller ikke prate sammen, eller knapt være der, for han er vandt til å sove alene på et rom, så han våkner/får ikke sove om det er noen på rommet. da må vi i tilfellet ha dobbeltrom med skillevegg, om det finns da, men det blir jo himla dyrt.

- hytte (sånn på campingplass) da kan vi i det minste gå utenfor på kvelden. men de har vel i hovedsak også kun ett rom inne, men da kan vi snike oss i seng så han ikke våkner.

jeg vil gjerne ha tilbekemeldinger på både vellykede fereier og ting dere har prøvd som virkelig ikke slo an!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mummiland ville jeg vurdert. Det er noe som hovedsaklig passer for små barn. Det er ikke noen fornøyelsespark, men mer en opplevelse, gå rundt og se hvordan det er osv. Da kan dere kjøre, evt ta tog, til Stockholm og så er det båt over til Finland. Hvis du leser på Silja Line sine sider finner dere ofte pakkeløsninger på båt + overnatting + inngang til Mummiverden.

Vi er ellers omtrent utelukkende på hotellferier og det har fungert bra. Nå legger ikke vår seg før 20.30, så vi har ikke blitt låst fra så veldig tidlig. Dessuten har han fint klart å sovne i vognen og så har han bare sovet der til vi har kommet tilbake til hotellet og blitt lagt i egen seng. Det må nesten bare bli slik at når man er på ferie med barn blir man litt mer låst. Dere kan vurdere campinghytte, da har han gjerne eget rom å sove på og dere kan sitte i stua eller ute på terrassen og være litt i fred, men samtidig ikke så kjedelig som et hotellrom.

Skrevet

ja, mummiland var en god ide! han liker mummitrollet ;)

er det no spennede man kan finne på i stokholm da? eller på vegen dit? ser for meg ca 2 timers etapper i bil. han er vel for liten for Astrid linngren værden.. ?

om sånne hytter har rom + stue, så blir det nok det. så slipper vi å sitte musestille i et hjørne så han ikke ser oss og holde kjeft fra kl 19 til 23 ;)

Skrevet

Et barn på 1,5 år finner det mest interessant å være på et sted - sammen med mamma og pappa. Det er ikke mye som skal til.

Vi har valgt å feriere som vi pleier, men tilpasse oss at vi har et barn som også skal ha sitt (som er mamma eller pappa og noen leker - gjerne vann). Vi kjører gjerne rundt og bor i bilen.

Sove kan barnet like gjerne gjøre i vogna frem til sengetid - bare flytte over eller fortsette med vognsoving (bare lempe inn vogna eller bagen).

Mange hytter har 2 og da er jo løsningen enkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...