Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Kommer ikke tilbake i full jobb innen sykepengene mine løper ut så da må jeg vel søke om aap for delen jeg ikke kommer tilbake. Hvordan søker man? Må man på NAV-kontoret eller kan man laste ned skjema? Hva trenger man legge ved at dokumentasjon? Synes jeg har lest at man ikke kan få aap i 20%. Er det korrekt? Er det da enten 60% eller 100% jobb som gjelder? Om det er korrekt hva gjør man da om man egentlig klare jobbe 80%, men ikke klare miste de 20% lønn? Skal man fortsette med å få sykemelding hos legen som skal sendes til NAV? Tusen takk for svar Hilsen forvirret
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Du må snakke med legen din om hva som er rett å gjøre for deg. Det vanlige slik jeg har skjønt det er å søke 100% aap, men jobbe det man klarer og da få redusert aap tilsvarende den prosenten man jobber.. Legen må dokumentere hvorfor du ikke kan komme tilbake i jobb i 100%... Som sagt, snakk med legen og snakk med nav..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå