Smilefjeset Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 uten ønskeliste. De sparer ikke på noen serier av servise eller noe, og de sier de ikke vet hva de ønsker seg... De ønsker seg penger av mange da, men det er IKKE meg å gi penger. Har lyst til å gi noe de kan ha og se tilbake på. Et minne de har fra lavbudsjett-bryllupet sitt. Må kanskje legge til at de er unge begge to og egentlig ikke har råd til å gifte seg, men de "hadde så lyst". Mor og far til bruden er en smule oppgitt, men vi må bare gjøre vårt beste for å gi dem en fin feiring. Så jeg har lyst til å finne en koselig gave til dem, men bør ikke koste mer enn mellom 700-900 kr... Jeg er "ekstra-tante" til bruden... Noen med gode idéer???
Gjest amandine Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Hvor bor de? Har de hage er jo en rød rose som blomstrer i bryllupsdagstider hvert år en fin gave?
Ugl@ Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Må man ha "råd" til å gifte seg? Du kan jo gi en gave som kommer til nytte, jeg satte selv pris på å få et nydelig sengesett i hvit bommullsateng. Har gitt sengetøy i bryllupsgave selv også, kjøper jo kvalitet som varer lenge. Sengetøy får man heller aldri for mye av er min erfaring :-)
Lemonia Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 - et epletre til hagen - en god vin som har godt av å lagres noen år og kan drikkes til en bryllupsdagsfeiring - et fint bilde (bør kanskje kjenne smaken deres litt) - selv om de ikke samler på noe servise kan du jo velge noe i samme gate men litt annet, og som er nøytralt slik at det passer et hvilket som helst servise når de senere begynner å samle. Dere kan kjøpe f.eks. iskremskåler med skjeer, vannkaraffel, tekanne, serveringsskåler, serviettringer, kakefat med kakespade osv.
Smilefjeset Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2011 Neida, Ugl@ man må vel ikke har råd til å gifte seg, men det er litt trist da når hun er arbeidsledig og han ikke tjener så godt... Bruden kikket på kjoler, men har enda ikke bestemt seg fordi hun ikke har råd til den hun ønsker seg. De har takket ja tl et lokale som ser helt grusomt ut, og de må be gjestene ta med drikkevarer selv. Vi hadde ikke noe overdådig bryllup vi altså, men det hele er så dårlig timet. Hun er ei kjempejente som virkelig har sans for det estetiske, og hun har en "prinsessedrøm" om hvordan bryllupet skal være, men... Ingen av de har foreldre som kan gi så mye heller. Så sånn sett tenker jeg at de kanskje nurde ventet et par år og heller fått det mer slik de ønsker seg. Synes det er tidlig å gidte seg før man er 20 også jeg da, men det er min mening. De leier bolig så planter var en kjempefin idé, men kanskje litt dumt siden de ikke vet hvor lenge de blir boende. Flytter de vinterstid blir det vaskelig å flytte planete, samtidig som de ikke har så mye hage heller. (mest veranda). hmm får bruble litt til
Fire småtroll Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Nå er det 11 år siden jeg giftet meg og den bryllupsgaven som vi setter mest pris på i dag og som blir brukt jevnlig er et litt stort tinnfat. Stort og tungt er det, men brukes hver eneste gang vi har middag med gjester. Det passer til alle slags serviser og er en tidløs flott gave. Andre ting vi fikk som er i bruk er bestikk, vi fikk i rustfritt stål, skulle jeg giftet meg i dag ville jeg ønsket meg i tinn. I tillegg fikk vi et fint salatbestikk (sånn stor og rund gaffel og skje til å ha i salatbollen), det brukes hver gang vi har salat, pluss to kakespader i sølv som brukes hver gang det er bursdag eller selskapeligheter.
Hufsla Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 har de hus? Hvis ikke så hva med OBOS medlemskap? Snakk med dem om at de kommer til å få en himla sjau med å bytte mindre pene bryllupsgaver, og få mye de overhodet ikke trenger, eller allerede har dersom de ikke har en ønskeliste. Det trenger ikke være i en butikk ala glassmagasinet, men også fra byggern, ikea osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå