Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 En av dem er av typen oppvekstsenter, der de fleste barna går sammen fra de er babyer og til og med fjerde klasse. Barnehagen har ca 30 barn. Den andre er vanlig stor barnehage med ca 100 barn og seks avdelinger. Oppvekstsenteret har ulempen at den ligger et kvarter i motsatt retning av jobben, så det blir en halvtime ekstra å kjøre hver vei, og veien til jobb er lang fra før (ca tre kvarter hver vei). Den andre barnehagen ligger like ved jobben. Hvilken ville dere valgt? Ser mest fordeler med den store barnehagen, men mannen min mener at det kanskje vil være dumt for barnet å ikke kjenne noen av barna han begynner på skolen med, særlig når alle de kjenner hverandre fra før... Argumenter for eller i mot, takk:)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Helt klart oppvekstsenteret der de går sammen til 4 Hilsen førskolelærer, hadde glatt lagt inn ekstra kjøring for den fordelen for barnet !
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Signerer forrige svar. Hadde helt klart kjørt et kvarter ekstra til oppvekstsenteret for barneet mitt. Mannen din har gode argumenter.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Er enig med mannen din! Tenker det er fint med 30 barn som går sammen stort og smått. ett kvarter lengere er ikke så ille, når du likevel må kjøre langt... og fordeler med å bli kjent med barna i nærmiljøet...også godt for barnet å slippe å kjøre den lange veien hver dag frem og tilbake. Ser egentlig ikke noen fordeler for barnet med den moderne barnehagen som har mange avdelinger og hundre barn som gjør at poden får mellom 1,5 og 2 timer bilkjøring om dagen.... venner langt unna hjemmet osv.. For deg er det sikkert lettere med barnehagen like ved jobben din da, men det er den eneste fordelen ved det hele også... (helt til du skifter jobb, og poden da antagelig må skifte barnehage osv.. vanskelig å forutsi hva som skjer i jobbsammenheng såpass mange år i fremtiden...)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har aldri hørt om oppvekstsenter før. Er det noe religiøst? Hva skjer så etter 4. klasse? Skal de inn i vanlig skole da? Blir ikke det i så fall en stor omveltning i forhold til å begynne ny på en skole i 1. klasse med andre i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 hahahah noe religiøst! den va jo litt gøy da. Det er barnehage og skole slått sammen og er en fantastisk mulighet for barnet til en særdeles trygg og stort sett svært god oppfølging i de viktige første årene hvor grunnlaget dannes. Hadde jeg hatt den muligheten til mine barn hadde jeg ikke vært i tvil ihvertfall. Oppvekstsenter uten tvil. Hilsen lærer.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Alternativene til offentlig skole er jo ofte religiøse, det var derfor jeg tenkte at det kunne være noe slikt Hvorfor går det ikke til 6.klasse da, slik at de begynner på ny skole når de skal over i ungdomsskole og ikke skal måtte komme inn i et etablert klassemiljø i 4.klasse? (Nå er kanskje klasetrinnene annerledes i dag) Hørtes jo ellers ut som en fin ting, men jeg har virkelig aldri hørt om det før Anonym over her.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 opp til 4 klasse er barnetrinnet, 5-7 er mellomtrinnet og 8-10 er ungdomstrinnet. oppvekstsenteret dekker barnehage og barnetrinnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå