Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Vi fikk var på besøk hos et vennepar for litt siden. De har en datter livlig og vilter datter på fem. Jeg ble helt sjokkert over hvor lite foreldrene brydde seg om alt hun gjorde. Hun gikk rundt og ropte og skrek, rotet uten og rydde etter seg. Til slutt fant hun ut at hun ville leke med min mann. Hun begynte og stå bak han og dra i håret hans og lo. Så begynte hun og "kile" han, dytte på han, klarte på han, setter seg på fanget hans for så og hoppe(!) Hun holder på som dette over lengre tid. Mannen min sa forsiktig i fra flere ganger at hun måtte finne på noe annet. Men hun ga seg ikke. Foreldrene satt bare der og så på. Sa ingenting. Hun fikk gjør akkurat som hun ville. Jeg hadde aldri latt barna mine herje sånn med folk som virkelig er utilpass med situasjonen. Siden så mange her inne synes det er ok og la barna gjøre som de vil, får jeg vel ikke mye støtte her. Men prøver likevel. Er dette greit??
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Du får full støtte av meg hvertfal, det er så apsolutt ikke greit, Mitt barn får utrykke seg på sin måte og har det egentlig ganske fritt sån sett, men jeg passer på att hun tar hensyn til andre folk rundt seg, spesielt når man er på besøk. Jeg kjenner flere som har slike barn og jeg har flere ganger sett meg nødt til å selv snakke til disse barna, det skulle ikke vært nødvendig...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Selvsagt ikke greit! Og siden foreldra ikke gidder å si noe kan du! Og i tillegg trenger du hverken være politisk korrekt eller pedagogisk, siden det ikke er ditt barn:) MOHAHAHA
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Dette høres ikke greit ut!!! Du får min støtte.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Du får ihvertfall min støtte. Dette hadde ikke vært greit verken for mine eller andres barn. Jeg hadde sagt ifra. Høres ut som litt tafatte foreldre. (eller kanskje av den typen som aaaaldri blir irritert på barnet sitt )
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Selvsagt er det ikke greit. Barn må lære seg å respektere andres grenser, det er vel alle enig i (selv om man av og til er uenig om metoden) Jeg har også opplevd å ha barn på besøk som løp rundt og herjet og bråket som de ville. Jeg forsøkte flere ganger å si til dem at det eller det ikke var ok, fordi de ødela lekene til gutten min. Men de hørte ikke. Foreldrene var helt passive. Ikke lett å vite hva man skal gjøre da gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå