Gå til innhold

Helvetes drittsekk!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet ut i April. Det har vært mye krangling ang. huset. Jeg ville selge huset. Han hjalp ikke til en dritt. Jeg er gravid også. Senere sa han at han vil bo i huset og skal ta over huset fra August av. Jeg tilbudde han å hjelpe han med lånet fram til Juli. Det var greit sa han. Denne mnd har jeg utrolig dårlig råa og spurte han om han kan betale hele lånet. Han svarer enten at han betaler d han klarer eller jeg får ikke noe svar. Han he enda ikke overført ei kr på huslånet denne mnd og lånet skal bli trekt i morra. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg må ta en advokat men hadde håpet at vi klarte oss gjennom det her uten men det går ikke. Han svarer ikke på meldinger heller. Jeg vet ikke hva som foregår i han. Han vil at vi skal være en familie men han gjør jo alt så mye verre når han oppfører seg sånn. Jeg har ikke råa til å kjøpe noe til babyen pga det jævla huslånet. Han tenker kun på seg selv. Han er ikke noe engasjert når det gjelder babyen. Huff og puff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe gøy situasjon du er i...

MEN, om du skal se det positive i det, så er du ihvertfall på vei ut av det, og det er lys i enden av tunnellen:)) Det ordner seg nok med lånet, ring banken imorgen og forklar situasjonen. Kanskje du kan betale renter,men slippe avdrag frem til han overtar? Håper det:) Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar.:) Vi betaler kun renter nå. Ikke mye å betale. Han har 100% jobb. Jeg går på dagpenger. Han klarer det hvis han bare vil men han prioriterer pengene totalt feil. Nå fikk jeg mld om at han har overført penger men han har ikke betalt halve lånet engang og avtalen var at han skulle betale livsforsikringa selv. Han bor i det huset. Jeg bor ikke der. Veldig trasig at han gjør det her mot meg. Huff. Hi

Skrevet

Det du må gjøre er å dokumentere hva du betaler på lånet fra du flyttet ut og til den dagen han overtar lånet eller huset blir solgt. Dette har du krav på å få tilbakebetalt utlegget av han. Men da må du stå registrert på an annen adresse i folkeregisteret om jeg ikke husker helt feil.

Han gjør nok bare dette for å "tvinge" deg hjem igjen, men det er jo ingen som tjener på at dere tilslutt ender opp med å ikke være kredittverdige.

Hvis han ikke tar tak, så får du bare hyre en advokat og kreve at han overtar lånet innen en gitt dato, altså en skriftlig kontrakt, eller kreve at huset blir solgt.

Skrevet

Hvordan kan jeg dokumentere det? Jeg kan kun vise på nettbanken hva som har blitt overført. Annen dokumentasjon har jeg ikke. Jeg vet at jeg egentlig kan kreve husleie hos han. Jeg har prøvd det denne mnd men han betaler ikke. Da må jeg koble inn en advokat. Trasig at alt må komme så langt. Men han skjønner ikke at han gjør alt så mye verre. Jeg kommer aldri hjem igjen sånn som han har holdt på og fortsatt holder på. Jeg begynner å hatte han og det er jo ikke bra:(

Skrevet

Kontoutskrift holder. Så lenge lånet står på dere begge så kan du få igjen din del av han. Det fikk ihvertfall eksmannen min.

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar. Da håper jeg at det ordner seg:) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...