Sommergull Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Det blir vel for varmt med en slik dyne man bruker i vugga? Hva skal dere ha i vogna? :-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Alt ettersom hvordan været er. Sikkert noen dager dynen kan brukes, ellers et pledd eller helseteppe.
NostraStoria Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Hehe, hvis det blir noe særlig varmt da! Jeg har kjøpt en dyne som er ment til vogna, men på varmere dager holder det nok med et helseteppe. Dunposen venter vi med til høsten/vinteren ja Sorry, måtte bare få det med - har sett opp til flere som fortsatt bruker dunpose når det er 20 grader ute. Det må jo bli i overkant varmt for de små.
Maia&Mathias <3 Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Kommer ann på været ja! Her blir d nok ullteppe eller helseteppe og enkelte dager blir d nok dyne. Eller ev dunpose... ;P He he, neida, holder meg pent unna dunposen til høsten begynner!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Lammeskinn fra Nøstebarn er standar i vogna året rundt her i huset Over babyen så veksler vi mellom babyteppe i bomull eller ull, og dyne. Når vinteren kommer har vi voksipose.
mossirose Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Det blir vel som de andre sier: Det er avhengig av været. Jeg har vogndyne, men bruker vel helseteppe eller tynt ullteppe på de varme dagene. Lammeskinn har jeg rett og slett aldr hatt, så det har jeg ingen erfaring med. Her vi bor på et flatt jorde blåser det mye, også på godværsdager, så jeg regner med at vogntrekket må være på en del. Dessuten så skal jo vogna stå i skyggen, og da er det lett å glemme at det tross alt kan bli litt kjølig for en liten som ligger stille. Den vogna jeg hadde til de første, for 8-10 år siden, hadde så plastikkaktig madrass, så der la jeg et helseteppe oppå madrassen for å bedre luftsirkulasjonen under baby, deretter laken og til slutt en sånn "flanellsbleie"/gulpeklut under hodeenden. Det funket bra den gangen, men jeg håper likevel madrassen i den nyere vogna jeg har nå puster bedre. Gleder meg til trilleturer!
SuperMoM <3 Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Lammeskinn og dundyne. Begge deler regulerer seg etter temperaturen,så det passer ypperlig. Ellers så blir det vel å se det an. Skulle det bli for varmt,så får de bruke helseteppe eller ullteppe.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har litt "angst" for sengetøy i vogn, så her blir det ikke dyne. Kjører heller tepper i flere lag. Det er vel egentlig heller når de blir litt større og har sportsvogn og sko i vogna og det ikke er så rent og pent i vogna lenger at dyne er litt dust, så kan hende jeg gir etter for dynepresset om det blir en kjølig sommer.
Sommergull Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2011 Takk for svar jenter :-) Må nok som dere sier se an været for hva som trengs i vognen :-)
Randi:-) Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 Lammeskinn, dundyne, strikket teppe evt helseteppe
Gjest Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Men trenger man noe annet enn madrassen og et laken (og gulpeklut) under babyen i vogna? Har et lammeskinn men det er litt stort og langhåret så tenkte å bruke det i vugga. Bruker dere f.eks pledd under baby?
trippeltopp Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Sommer i norge gir vel rom for det meste. Tenker å ha både dyne, tykt pledd og tynnere pledd parat, fordi temperaturen har jo en tendens til å variere. Kommer ikke til å bruke saueskinn i bunn, mest fordi vi brukte det med storebror og de kan si hva de vil om at det også skal være isolerende for varmen, men storebror holdt på å renne vekk så svett ble han av å ligge på det... Så det blir nok madrass, laken og et teppe i bunn, tenker jeg. Åhh..når jeg snakker om det nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å gjøre istand! Lykke!
summer85 Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 laken over madrassen og gulpeklut.... over henne vil det komme helt ann på været, men dyne, helseteppe eller hjemmestrikka ullteppe blir det =)
Gjest Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Gleder meg virkelig jeg også! :-D Når gjør dere i stand disse tingene? det er jo bare kosearbeid som ikke tar all verdens tid og jeg har derfor prøvd å utsette det for å ha noe å gjøre fremover også..men har veeeldig lyst å bare gjøre alt NÅ! er 36+6 i dag.
J3F Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Har termin 20. juli, men kan jo bli 10 grader, vind og regn... (bor på vestlandet) eller 25 grader og sol. Håper på det siste, men må vel være forberedt på alt.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Helseteppe eller ullteppe, avhenig av hvor kaldt det er. Bor i Oslo, så forventer ikke at det blir så kaldt, men man vet jo aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå