Gå til innhold

Dere med høyt SF-mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 uker på vei med mitt andre barn. Første var 3500 g og 51 cm ved fødsel og jeg lå omtrent på gjennomsnittet på kurven (om jeg husker rett). Kan legge til at jeg er en slank dame og min mor og søster har ikke født store barn. Denne gangen ligger jeg helt øverst på normalområde/ eller rett over dette. Noen andre som har hatt høyt SF-mål? Ble dere henvist til UL for vekstestimering? Jeg ble ikke henvist. Fikk dere store barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt symfysemål tok helt av fra uke 22 eller deromkring. Gikk da allerede til vekstkontroll p.g.a. lavt stoffskifte. Fikk ikke spesielt stor baby; 3,7 kg to uker over termin. Ble imidlertid estmert at jeg hadde 5 l fostervann like før fødsel - og det kan stemme, jordmor druknet nesten...

Skrevet

Jeg hadde sf mål langt over normalen, på slutten var det utenfor skjemaet ;)

Hadde ekstra ul og det var veldig mye fostervann, men også stort barn. 4800g da hun ble født i uke 37.

Jeg var også slank, og la på meg 12 kilo i svangerskapet, men alle kvinnene i min familie får store barn.

Skrevet

Jeg er 160 cm høy. I begge mine svangerskap har jeg ligget over det grønne, skraverte feltet på skjemaet.

Mye fostervann.... Mine barn har vært 3800g og 3500g......

Ingen henvisning til vekstestimering. En hasteKS og en vaginal fødsel. Det hadde med hjertelyd og rier å gjøre, og ikke med min størrelse i forhold til barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...