Gå til innhold

Hjeeelp - økonomi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten har et litt vanskelig jobbforhold som gjør at han ikke får blitt med på kontroller. Han har timesbetalt og de er superkipe på velferdspermisjon og legetimer. Selv om han har krav på det får han ikke dekt tiden han er borte fra jobben ved legebesøk.

Jeg sliter med fødselsangst og skal ha time hos jordmor med dialog med sykehus for å kartlegge om jeg trenger mer oppfølging. Føler jeg trenger å ha han der, men han sier han ikke kan fordi han ikke får dekt tapet av arbeidstimer fra jobben. Det hjelper ikke uansett hvordan jeg prøver å forklare han hvor mye det betyr for meg at han er der den timen. Han bare kjefter og sier jeg kun tenker på meg selv. Jeg har bare ikke noe lyst til å face dette alene.

Er det noen som vet om det finnes noen andre steder man kan få dekt tapt inntekt når man må være med sånn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har krav på å få dekt legetimer skal han få dekket det.

Tror kjæresten din glemmer å se ditt behov, for det er behovene det koker ned til, vi ser oss selv men ikke andre. Kan han bruke den tiden på deg og gå glipp av den tapte inntekten? Kan dere spare på noe annet for å dekke tapet.

Det ser for meg ut som om dere ikke tenker løsninger men begrensninger. Jeg tror det handler om å sette seg inn i den andres agenda og samtidig strekke seg mot den andre slik at begge gir.

Mange menn glemmer det psykiske i det å gå gravid og ser det som kvinnens oppgave helt alene.

 

mange som skulle gått til familieterapi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "Selv om han har krav på det får han ikke dekt tiden han er borte fra jobben ved legebesøk".. En ting er å ha krav på FRI for å gå til lege (men da opp til arbeidsgiver om det er betalt eller ei), men hvordan får du det til å bli at han har krav på fri med lønn for å følge DEG til legetime?? Om det ikke spesifikt står i tariffavtalen på jobben at han har krav på dette finnes det ingenting i lovverket som gir han denne retten..

Tror du tenker han har større rettigheter enn han egentlig har, og reelt sett har han to valg; å be om fri for å gå på timen med deg og tape lønn eller la være å gå i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest et sted at man har krav på å få dekt legetimer intill et viss antall timer, men mye mulig at jeg har missforstått der...

Synes det er utrolig merkelig at arbeidsmiljøloven ikke dekker inn menn ved slike tifeller. Skal jeg liksom takle dette helt alene?? Har ikke bedt om ett rødt øre fra noen ei heller at han skal være med på andre kontroller. Dette er fordi jeg trenger st han er der, jeg takler ikke dette alene!!! (Det skal nevnes at han er fantastisk støttende på andre ting og dette innlegget var ikke for å sverte han på noen måte) Greit nok at det er jeg som bærer barnet, men dette er vel noe som berører far. Noen ting burde det være en selvfølge (vet ikke helt om det er riktig ord å bruke her men...)at far må være med på, kan ikke fatte at fedre har så vanvittige dårlige rettigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg veldig Klar over at han ikke får dekt ett eneste øre fra jobben hans, lov eller ei! Derfor jeg lurte på om det fantes andre alternativer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan nå vel bare ta seg en egenmeldingsdag for å følge deg til legen. Da får han jo betalt;-) Dette er den slu måten å gjøre det på, men dersom det er viktig med pengene, så er vel dette den eneste utveien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...