Gå til innhold

Ammeinnlegg og brystpumpe


BareMeg73

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale meg hvilket ammeinnlegg jeg bør kjøpe? Bør jeg kjøpe brystpumpe allerede før jeg kommer hjem fra sykehuset? Er det noen som kan anbefale en elektrisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig kan jeg ikke svare deg på noen av spørsmålene dine, men vil råde deg til å spørre på apoteket. På mitt lokale apotek traff jeg i alle fall en dame som visste hva hun snakket om. Der kjøpte jeg papirammeinnlegg i apotektes eget merke. I tillegg har jeg tre sett ammeinnlegg i ull og ull/silke. De er gull verdt, selv på sommeren! (Hvis du vil strikke dine egne finnes det oppskrifter på nett.)

 

Brystpumpe har jeg egentlig aldri hatt bruk for, så det ville jeg vel vente med å kjøpe til behovet evt. melder seg. Hvis du er redd for brystspreng, så få de på barsel til å vise deg hvordan du kan håndmelke (heter det det?) deg selv. Jeg syntes det var enklere enn å pumpe.

 

Hvis du ønsker å pumpe deg så f.eks. barnefar kan ta litt av matkosestundene, så anbefaler de vel å vente med flaske og smokk til ammingen er godt etablert?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Sist jeg hadde baby måtte jeg pumpe meg i tillegg til at jeg fullammet. Dette fordi jeg hadde så innmari mye melk. Da lånte jeg pumpe fra sykehuset i mange mnd. Men jeg kan som du skriver vente til behovet evnt melder seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte bar eå bruke de dyre ammeinnleggene fra Tommy Teepe(babyshop) sist.. Prøvde mange.

Men det jeg skulle si var at jeg fikk kjøpt pumpe på Finn til en billig penge. Både elektrisk og manuell. Avent. Vært veldig fornøyd med den, emkel å rengjøre og bruke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...