Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt kjører dere? Bil eller tog? Hvordan fungerer det?

Jeg tenker det er enklere og billigere å kjøre selv enn å bruke offentlig transport, men kjedelig å sovne i bilen på vei hjem....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel er det ikke billigere å kjøre selv når du regner med redusert verdi på bilen, høyere forsikringspremie osv osv

Skrevet

Jeg kjører bil hver dag... tar meg omtrent 20-30 minutter avhengig av trafikken. Med offentlig transport hadde det tatt meg 2 timer og jeg måtte dratt hjemmefra kl 6 istedenfor halv 8.

Så for meg så passer det utmerket å kjøre bil.

Sovne i bilen hjem har jeg aldri gjort :)

vesla på 22 mnd har heller aldri sovnet i bilen på vei hjem. Hun har dog sovnet på vei til jobb/barnehagen hvis hun ikke har sovet så godt på natta.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Kjører bil, ja, ca 25 minutter en vei.

Med offentlig transport aner jeg ikke hvor lang tid det ville ta, men er i grunnen totalt umulig. Måtte uansett kjørt bil til barnehage og videre til tog eller buss, så det ville tatt tid!

Bor i noe som kalles by, men det er i grunnen ikke sant, dette er tjukkeste landsbygda!

Skrevet

Spørs hva du mener med pendling. Jeg tenker alltid de som må reise veldig langt type 2-3 timer hver vei, men om det ikke er det du mener svare jeg.

Jeg bruker 50 min til jobben med buss og 15 min gåing. Bruker tiden på bussen til å slappe av og høre på musikk. Klarer å duppe også og har aldri mistet min stopp. Og så er det jo greit med litt trim.

Har bil men lar den stå og jeg skal selge den. Vi har uansett en annen bil som mannen bruker på jobb og det holder med den.

Ville brukt mye tid i trafikk kø, ikke kunnet slappe av og hatt problemer med å finne parkering i nærheten av jobb om jeg hadde brukt bilen.

Skrevet

Det er 120 km hver vei til min nye jobb...god vei stort sett hele veien.

Kjøre selv eller tog og buss.

Må da ta toget 0612. Buss i 10 minutt etterpå.

Problemet er at jeg kanskje ikke kommer meg hjem før kl seks. Med bil kan jeg være hjemme kl fem. Med små barn er det jo greit å få vært litt hjemme på ettermiddagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...