Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg blir helt sjokkert av å lese innlegget nedenfor her om hun som bet barnet sitt fordi 1åringen bet... Og enda verre synes jeg det er at så mange blir så sjokkerte... Jeg er selv trebarnsmamma til tre meget aktive barn som kan gå meg på nervene iblant... Men det ville aldri falt meg inn å bite eller bruke andre fysiske avstraffelser. Tror dere virkelig at barnet på 1år lærer at det ikke skal bite av det? Barn som lever og opplever fysiske avstraffelser fra foreldrene, blir påvirket av dette i dannelsen av personligheten sin. Og det er ofte ikke selve voldshendelsene som er ille, men perioden imellom som preges av usikkerhet for barnet for når mamma eller pappa vil gjøre det vondt igjen...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Amen! Sjokkert over at folk kan forsvare noe sånt.. alle som har barn vet at en kan bli veldig frustrert og sint til tider, men en biter eller slår ikke en uskyldig 1-åring!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 det er vel strengt tatt ikke lovlig heller vel
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 HI her. Nei, det er ikke lov etter norsk lov...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Hjelpes...finnes det folk i 2011 som ikke har fått med seg at fysisk avstraffelse var og ER forbudt siden 1987! Sykt!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Nei det er ikke greit,men det virket mildt sagt ikke som om vedkommende som la ut den tråden mente det heller. Men hun la sannsynligvis ikke ut innlegget for at folk skulle få utløp for sine dømmende sider og behov for å oppheve seg selv til moralens voktere heller.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Men jeg synes det er litt for lettvint å si at man ikke mente det etterpå... Slår du ned et voksent menneske, hjelper det ikke å fortelle politiet at du ikke mente det..... :/ Stakkars uskyldige 1åring
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Hvorfor opprette en egen tråd, når du like så godt kunne svare på den andre? Hi i den andre tråden syntes jo ikke at det var greit at hun beit. Hele poenget hennes var jo at hun hadde så dårlig samvittighet! Tror størsteparten av de som svarte der heller ikke mener det er ok å bite barna sine, men innser også at vi alle bare er mennesker og at det er menneskelig å gjøre feil. Hvilket det er. Du har helt sikkert gjort feil i forhold til unga dine du og Og at et barn får varige mén av å ha blitt bitt en gang, det er bare tullete å påstå.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Men herregud 21:41, hva mener du hun skulle ha gjort da? Sagt fra seg ungen??? Det får da være grenser for overdramatisering. Dette kommer til å gå HELT FINT!!! Det er de færreste som støtter det å bite unga sine, men de fleste er såpass realistiske at de forstår at også foreldre bare er mennesker, og at mennesker en gang i blant mister besinnelsen og gjør dumme ting. Så lenge det ikke er normalen og man er en god forelder så GÅR DET HELT FINT!!! Herregud for et hylekor det er her inne...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har beit sønnen min en gang når han var 1 år . Han hadde da bitt meg til blods mange ganger (sikkert 20 ganger) og bitt andre bla fetteren sin på 6 mnd til blods. Han sto på stellebordet og jeg trodde han skulle gi meg en kos, isteden beit han meg hardt i ansiktet (så jeg begynte å blø), da sprakk jeg og beit han i armen. Ikke hardt, men hardt nok til at han kjente det. Da hadde jeg fått NOK etter flere mnd med biting. Ha beit også flere barn i bhg. Han beit meg aldri igjen! Men 1 år etterpå (da var han 2 år) da beit han fetteren sin en gang (fetteren var da 18 mnd) og fetteren beit han 10 ganger tilbake . Etter det har sønnen min aldri bitt noen igjen! Det er forferdelig å ha et barn som biter ...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 Amen til deg siste her. Jeg har også et barn, som biter noe såååå voldsomt. Hun har også bitt meg i ansiktet engang, hvor jeg gikk opphoven i noen dager, men jeg beit ikke igjen da. Jeg skjønner godt, at man kan bli fryktelig møkka dritt lei. Det er ikke noe godt å bli bitt, det gjør jo sinnsykt vondt. Jeg blir bitt og lugget hver dag, opp til utallige ganger. Nå blir jeg mest lugget, men vondt er. Noe så immare. Hvis det ikke sprekker engang for en foreldre, så kan du kalle meg per. Hvor mye en skal tåle, det er det grenser for. Det er helt forferdelig å bli bitt og lugget, opp til flere ganger for dagen..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #13 Skrevet 26. mai 2011 21:56 her . De som syns vi er så forferdelige mødrere og hyler om bv ol, de vet ikke hvor slitsomt det er med at barn som biter og hvor frustrert man blir etter mnd med biting . Og hvor flaut det er at de biter i bhg feks ..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #14 Skrevet 26. mai 2011 signerer 21:55 og trykker på liker-knappen!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Men, kanskje det da er lurt å lære barna deres andre metoder enn å lære de at mamma biter også?!? At det går an... Barnemishandling er det!!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Voksne folk som BITER en ettåring, uansett grunn er helt forkastelig. Det er så vanvittig undervurdering av ungene hvis man tror at de ikke forstår noe annet enn å "ta igjen"/vise dem at det gjør vondt. Ærlig talt. Bruk ordene deres.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Herre gud kor dokker bæs! det e nu svarte meg ikke barnemisshandling å bite en unge tilbake om dem bit dæ! blir å gjøre det med min kar om han noen gang biter meg hardt me vilje. det e sånn dem lære, at det der er faktisk ondt. hvorfor skal man tollerede at ungene skal slå, bite, sparke og spytte? hvilke mennesker kommer de til å vokse opp som da? se bare på hvordan dyr oppdrar sine unger, biter de foreldrene for hardt peise dem ungan sine ned! vi e tross alt bare dyr vi og, bare på et mer bevist tankeniva enn våre slekninger! sir ikke at man skal peise til ungene sine, men ser ikke at ungen tar skade i der! min mor gjore det med meg når jeg var liten! har ingen varige men utav det. å vist dere tenker over det, så er menneske bitt noe av d farligte. Det sprer sykdommer og farlige bakterier. så dere som skal dulle ungene deres ihjel. kle på dem munnkurv så resten av oss slepp å bli oppspist av unga som er meg plagsom enn mygg!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #18 Skrevet 27. mai 2011 Nå beveger jeg litt bort fra tema, men det er en ting som slår meg i argumentasjon i denne tråden og i den opprinnelige. De som sier at de forstår at en mor kan ende opp med å bite sitt barn argumenterer saklig og med forståelse og respekt. De andre er bombastiske og er et hylekor uten like. Send barnevernet, og ta fra henne ungen. Jeg leste en tråd for lenge siden om det å røyke i svangerskapet, (uten sammenligning til trådens tema) og der var det helt lik argumentasjon. De som var i mot og ikke røyket i svangerskapet var rolige og saklige, mens de som røyka var usaklige, og sa ting som at det ikke skadet barnet og at det gikk jo bra med dem enda til deres mor hadde røyka i svangerskapet. Hadde faktisk vært artig å visst hvor mange av de som er helt i fra seg av dette bittet, som faktisk har røyket i svangerskapet. Fordomsfull som jeg er så mener jeg at folk som ikke kan se en sak fra to eller flere sider, er litt enkle.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #19 Skrevet 27. mai 2011 Enig med HI!!!!!!!!!! Jeg PRØVDE i den forrige tråden å poengtere at barnet på 1,5 år IKKE LÆRER NOE av å bli bitt igjen! Var helt sjokka over hvor mange som syns det var greit at mora gjorde dette, men jeg gadd ikke gå inn på det. Det er svært sannsynlig at slike svar bygger på uvitenhet om barns utvikling og forståelse av omverden. Jeg tror ikke barnet har tatt noe varig skade av det, og jeg mener heller ikke at det er en barnevernssak. Men vær en voksen og ikke senk deg ned på barnets nivå!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #20 Skrevet 27. mai 2011 2217 her igjen: Jeg skrev vel også noe om at det var mor som fikk seg en lærepenge. Hun angret jo veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå