Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Kan gi barnet uendelig mye kjærlighet og trygghet. Bestemt og konsekvent, ha faste rutiner på dagene.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 En som gir masse kjærlighet og som bruker sunn fornuft.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Kjærlighet, grensesetting og masse tid sammen med barnet.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Ubetinget kjærlighet, grenser og oppmerksomhet (egentlig det samme som hun over sier, bare i andre ord:p)
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 En god mor er en kjærlig og trygg mor. En mor som har gjort det hun kan for å sette seg inn i hva som er riktig å gjøre, og som gjør sitt beste. Som skaper trygghet og bidrar til å bygge opp barnets selvbilde på en positiv måte. Hun beskytter, verner, men bidrar til at barnet klarer å stå på egne ben og bli selvstendig. En god mor er en mor som deler av sine erfaringer og sin kunskap. En mor som har tid, eller tar seg tid til det som hun vet er er viktig, og det som kanskje er mindre viktig men som betyr noe for barnet der og da. En god mor er en mor som stiller opp så mye hun kan på alle måter hun kan, og som ønsker å være nettopp en god mor. En god mor gjør sitt aller beste!
solavisfolket81 Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 En god mor er en kjærlig og trygg mor. En mor som har gjort det hun kan for å sette seg inn i hva som er riktig å gjøre, og som gjør sitt beste. Som skaper trygghet og bidrar til å bygge opp barnets selvbilde på en positiv måte. Hun beskytter, verner, men bidrar til at barnet klarer å stå på egne ben og bli selvstendig. En god mor er en mor som deler av sine erfaringer og sin kunskap. En mor som har tid, eller tar seg tid til det som hun vet er er viktig, og det som kanskje er mindre viktig men som betyr noe for barnet der og da. En god mor er en mor som stiller opp så mye hun kan på alle måter hun kan, og som ønsker å være nettopp en god mor. En god mor gjør sitt aller beste! Gammel tråd men Det høres ut som om du sier at en god mor er en som ofrer seg av kjærlighet... Er ikke enig med deg... Men enig med de over. Betingelsesløs kjærlighet, men også grenser og oppdragelse. Man er ikke en god mor bare fordi man bryr seg og beskytter. Kan godt hende jeg missforsto altså, isåfall beklager jeg det...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Stabil og forutsigbar på humør og konsekvenser for både positive og negative handlinger. Og vise kjærlighet osv osv,- er selvsagt ting. Noe jeg tror mange glemmer når de tenker "god mor" er: Hun er alltid åpen for at hun gjør ting feil,- og lytter på og vurdere de fleste råd ang barna, og barnas oppdragelse, miljø og oppvekst,- uten at hun dermed tar alle råd for god fisk, og følger de. Men hun avviser aldri kritikk av ting hun gjør uten og se på saken først. Hun prøver og være en god mor, alt som gjøres, gjøres for barnas beste,- på lang sikt. Men ligger alltid en "uvisshet" om hun gjør ting bra nok...Derfor også denne vurdering av alle råd og evt kritikk man måtte motta på hvordan man gjør ting. DA er hun en god mor, mener jeg... Anonym poster: 2fbf05894ff18ec3a922087f02cb7849
Charlotte1988 Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 En god mor kan være så mangt, men en mor med betingelsesløs kjærlighet til barna, som setter grenser og vil barna det beste mener jeg. Jeg mener man ikke er en dårlig mor fordi man blir sint av og til, lei seg eller droppef eventuelle ting en eller annen gang, feks lar ungene slippe tannpudd, legge seg seinere, ikke vaske gulvene eller ikke lage mat helt fra bunnen av.men det er min mening da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå