Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Vår sønn er den eldste og har ikke fått se noen slike "voksenfilmer". Nå hører jeg fra andre at det er flere som ahr fått sett Harry Potter filmene. Hva praktiserer dere?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Min sønn som går i andre klasse får ikke lov til å se Harry Potter hvertfall. Syns de er litt for skumle for 7-8 åringer..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Ehm.. Lille har sett Harry Potter siden hun var 5 år tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Nei, ikke ennå. De føste folmene er det vel 7 års grense på, så sånn sett kunne han ha sett dem. Men de er jo på engelsk, så han får jo ikke med seg dialogen
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Du får filmene med norsk tale også da. Til min store frustrasjon heter proffesor snape, professor slur! usj.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Min 8åring har fått lov til å se de to første og skal få se nr tre også hvis han ønsker det. De har alle tre 8 års aldersgrense, og jeg har selvfølgelig sett alle filmene og vet at de ikke er for skumle for min lille herremann. Det går jo litt på hva den enkelte unge tåler. Men de tre første filmene er altså ikke "voksenfilmer"... De er laget ut i fra barnebøker og er for barn og unge i utgangspunktet. Men når det er sagt så er han klar over at han ikke får se de resterende filmene før han er blitt et par år eldre, de er det også 11 årsgrense på. Og jeg som mamma synes de er litt mer skumle og dystre, og mener at min sønn har best av å vente med de til han er litt større og "tøffere". Ta utgangspunkt i ditt eget barn når du avgjør, hvor mye det "tåler" og hvor sterk fantasi det har,.. i forhold til frykt og kanskje mareritt i etterkant. Selv var jeg "pyse" da jeg var liten, med overkant mye fantasi, så slike filmer ville ødelagt mor og fars nattesøvn dengang, så vel som min egen
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 De første filmene er det både norsk tale på og 7 års-grense på. Ikke mye voksenfilm det.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Har en førsteklassing og han har også sett de tre første. Med norsk tale. Vi har lest bøkene og han syns det er kjemegøy. Men vi venter en god stund med de neste i rekken.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Førsteklassingen min har sett de første som har 7-årsgrense og norsk tale, de neste som har 11-årsgrense venter vi med.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 min sønn så harry potter nr 1 når han var mellom to og tre år.. og har fått se nr 2 og 3 etter det.. han er nå fem år og digger det, men det er tryllingen, ikke slossingen. for øvrig snakket vi gjennom voldelige scener som kom så brått på at jeg ikke avledet med en do-tur osv.. slo også av når jeg visste det skulle komme hæslige scener.. nå ser han det uten problemer.. er ikke lettskremt, og har sett hvordan filmen blir lagd, så han vet at det er fantasi-film.. !
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 min 2.klassing har fått se de tre første filmene (med norsk tale, kjedelig!!), men jeg så dem sammen med henne. hun er flink til å lese og holder på med første boka nå, og er hekta! vi har de andre filmene også, men der har jeg lagt ned forbud foreløbig. (3.filmen er vel egentlig litt på kanten skummel den også, synes jeg). aldersgrense på filmer er en rettledning, ikke en regel. du må vurdere ditt eget barns modenhet, det er så utrolig stor forskjell på hvordan ungene tar innover seg det de ser på skjermen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå