Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Familien min er fler språklig. Tilsammen tre språk. Det ene språket er jo norsk da. Det blir jo litt enklere siden vi bor i Norge. Noen tips hvordan å lære ett barn fra ung alder to forskjellige språk?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Man skal visst begynne fra de er helt små. Slik at det blir helt naturlig for dem. Barn klarer å skille mellom språkene, har jeg skjønt
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Alle snakker konsekvent sitt språk til barnet. OPOL = One parent one language. Evt besteforeldre som snakker andre språk kan snakke sine språk, men må da ha jevnlig kontakt med barnet. Vi snakker hvert vårt språk med lillemann og et tredje (landspråket der vi bor) med hverandre. Lillemann på 2 1/2 forstår alle tre språkene, men snakker mest norsk iom at han er mest med meg. Vi har også venner der en av foreldrene snakker to språk med barnet... og det virker litt forvirrende og barnet er sent ute med prating, men akkurat det kan jo være tilfeldig.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Takk for svar dere:) familien min bor ikke i Norge. Dem er spredd i to forskjellige land. Så det er jeg da som må lære barnet to språk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå