Gå til innhold

Dere med barn fra før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte dere om babyen i magen, hor gammel var barnet og hva var reaksjonen?

Vi har vært på 2 tidlige UL'er, og alt ser fint ut. Er 10+2 i dag og tror vi skal fortelle i kveld. Gleder meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har ei jente på 3år fra før, men siden jeg har hatt endel komplikasjoner underveis denne gangen så har jeg ikke fortalt det enda, er i uke 19.

Tenkte å vente til rundt uke 25 pga komplikasjonene.. pluss at ventetiden hennes ikke skal bli så lang.

Hadde hun vært eldre så hadde jeg nok allerede fortalt det ;)

Skrevet

Vi fortalte det rundt uke 9-10 til storebror når han var 2..... Men nå har vi to stk på 7 og 4 som ikke klarer å holde ting hemmelig, så vi venter til magen er så tydelig at de begynner å lure selv.... Det er nok ikke så lenge til for allerede nå er magen ganske stor (og har vært det i allerede 4-5 uker) er 13+1 uker nå....=)

Skrevet

Vi har som dere mistet før, så denne gangen fortalte vi det veldig tidlig som en trygghet i tilfelle det skulle gå galt igjen. Kjekt å få støtte da. :)

Fortalte 7 uker på vei. :-) Gratulerer med å ha kommet så langt da!:D Husker vi mistet samtidig en gang.

Skrevet

Oi sorry, så ikke at det stod når fortalte dere "barnet". Hehe... men vi fortalte barnet det med en gang også da, han er bare 2 så han syns det bare er artig, og skjønner ikke helt dette med ventetiden. :-) Og han trodde det var inni sin mage babyen er da. Hehe,,

Skrevet

Vår gutt var bare såvidt 1 år da jeg ble gravid, men har snakket om baby i magen hele tida. Han har jo ikke skjønt veldig mye av det før i det siste, men han peker på sin mage nå når vi spør hvor babyen er. Er veldig nysgjerig på hvor mye han egentlig skjønner. I morgen kommer bebisen, og det jeg er mest spent på er hans reaksjon.

Skrevet

Vi fortalte det før barnehagen kunne se at jeg var gravid, slik at han fikk høre det fra oss :o) tror jeg var 10 uker påvei. HAdde vært på ul for å sjekke at alt var bra. Han reagerte ikke så veldig egentlig da... men nå er han klar for å lære denne bebisen i magen ALT, å han skal ihvertfall lære han å leke med lastebilen. For visst ikke, så kan bebisen bare være inne i magen :P

Gutten min er 3år.

Skrevet

Fortalte det ganske tidlig. Har hyperemisis, og syns barna fortjente en skikkelig forklaring på hvorfor mamma bare lå på sofaen eller hadde hodet ned i porselenet.

Det har fungert for oss.

Ift at det var tidlig å forklare det, så er vi en slik familie som forklarer barna det meste. Så når vi forklarte det så tidlig, så forklarte vi også at det også skjer at babyen kunne dø i magen. Og at det da var greit, fordi sånn skjer det noen ganger.

Heldigvis har alt gått bra til nå, uke 29 nå, men har mistet flere ganger tidligere.

Skrevet

Jeg har en gutt på 5, og fortalte det til han når jeg var ca 8-9uker på vei. Han ble kjempeglad. Har ønsket seg et søsken lenge. Men han ønsker seg mest en lillebror, for han vil ikke ha noen Hello Kitty-leker på rommet sitt, he he.

Han fortalte det til pappan sin med en gang han møtte han igjen (jeg skal ha barn med en annen mann enn han som er far til sønnen min) men av en eller annen grunn vil han ikke fortelle det til vennene sine. Han sier det skal være en hemmelighet :)

Forøvrig følger han med på magen min, og kommenterer gjerne når han kommer hjem fra pappan sin at "nå har magen din jammen vokst,mamma". He he

Skrevet

Fortalte det etter ul i uke 12. Eldste er 4, minste på to fikk også vite det, men hun skjønte ikke så mye til å begynne med. Lettere nå når magen er diger! ;)

Skrevet

barna mine er 2,5 og 4 år, og vi fortalte det vel når eg var 16 uker på vei... Alle visste da at jeg var gravid mye tidligere, og det ble sikkert nevnt forran barna flere ganger før jeg var så langt på vei, men det var først da vi fokuserte litt på det og snakket om det. :)

Skrevet

Jeg var fem uker på vei når vi sa det til småen på fem år. Men vi fortalte også at av og til kan det skje at babyen slutter å vokse, og da må man lage ny baby. Men nå er jeg 11+4 og alt ser ut til å gå bra heldigvis. :) han fortalte det til alle på barnehagen neste dag, så ryktet spredde seg fort. Men hadde vært uaktuelt å ikke si noe siden jeg har vært så dårlig. Nå forstår han godt at mamma er dårlig pga babyen og trenger ro og hvile, og ikke alltid orker å leke. :)

Skrevet

Fortalte det da jenta på 4 år spurte selv. Var vel 10 uker på vei og hang over doskålå mer eller mindre hele dagene. Det viste på magen også.

Skrevet

Vi fortalte det til lillegutt da vi fortalte alle andre det - rundt 12 uker. Han ble helt i fistel :o) Veldig koselig. Vi forbereder ham nå på at lillebror kommer før vinteren. Lillegutt blir 3 år i august, så hvor mye han faktisk skjønner av dette er uvisst...

Skrevet

Våre barn er 5 og 8 år og vi fortalte det på lille julaften, da var jeg 16 uker på veg. Lillesøster holdt på å gikk i taket, mens storebror ikke ble hoppende glad først. Nå gleder de seg begge to :)

Da vi ventet nr to fortalte vi det ganske fort til storebror på 2,5 men han skjønte ikke så mye av det :)

Skrevet

Vi fant det ut selv på farsdagen, og fortalte det til jenta vi har fra før med en gang. Hun var 2 år og 3 mnd og skjønte vel ikke så mye av det, før hun fikk en fantastisk bok i julegave. "I magen bor en baby" het den, og er favorittboka hennes fortsatt. Nå vises magen godt, og hun skal kjenne og se hele tiden. :) Hun ser frem til babyen kommer, for da er det ikke lenge til hun har bursdag! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...