Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 JEG synes ikke det er greit og føler meg ikke komfortabel med at f eks svigerinnen min legger ut bilder fra dåpsdagen osv.... Er jeg helt tullemor nå??
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Ikke ok. Har null kontroll hvem som kan se, og lagre, bilder på andres profiler (og blogger) så ingen andre enn far og meg legger ut bilde av barnet (noe vi gjør svært sjelden)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Jeg skjønner deg veldig faktisk. En venninne av meg la ut et bilde av tulla mi på face, fra da de besøkte meg på sykehuset. Du så bare bakhodet på ungen og det sto ikke hvem sin baby det var når hun la det ut. Jeg vet hun ikke mente noe med det.... Men jeg liker å velge selv om jeg vil eksponere ungen min på nettet eller ikke. Så hun unskyldte seg og sa at hun skulle huske på å spørre neste gang.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Da skal de godkjennes av meg først =) Er greit at vi har en viss oversikt over bildene av våre egne barn, syns jeg =)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 To venninner la ut bilder av mine barn, noe jeg reagerer sterkt på. Jeg legger ikke selv ut bilder av barna mine.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Ikke ok. Legger selvfølgelig ikke ut selv heller.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 absolutt ikke ok. Legger selv ut litt bilder, men har strengeste sikkerhetsinnstillinger slik at kun mine venner kan se bildene, det er det nesten ingen andre som har gjort.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Jeg sa klart ifra de fjernet bildene. Flere av bildene var tatt i badekaret hvor han satt naken.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Det er greit så lenge andre personer har spørt og fått et ja :-) Det er du som bestemmer over bilder av ditt barn, så vil du at hun skal fjerne de så sier du det og står for det.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 Når jeg og min mann giftet oss så var det flere som bare la ut masse bilder fra bryllupet uten å spørre meg/oss. Flere av bildene var uklare osv så ble sur.. FØR jeg fikk lagt ut Bilder selv!! Av babyen min er det ingen som får lov til å legge ut bilder av, uten å ha spurt meg. Da ber jeg dem om å slette bildet og om de ikke hører så får dem ikke lov til å ta bilder.. Tenk så mange pedofile det er på nett.. Æsj!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 Greit om de spørr først. som regel hvertfall. Så lenge det er bakhode litt på siden etc. er det greit.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #13 Skrevet 26. mai 2011 Jeg er ikke på facebook selv og fikk helt sjokk da jeg skjønte at ungenes farfar legger ut bilder når vi har vært der på besøk. Han nevnte det bare sånn i forbifarta. Farmora hadde fått med seg min skepsis (=forbud), men det hadde tydeligvis ikke han. Det har dessverre blitt så dagligdags med full distribusjon at folk rett og slett ikke tenker på at andre kan ha en annen holdning til bilder på internett enn seg selv. Jeg liker det ikke og skjønner godt at du er irritert, HI!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #14 Skrevet 26. mai 2011 Hvis familien min gjør det så bryr jeg meg ikke noe om det, så lenge det ikke er nakenbilder av barnet mitt. Svigermor legger stadig ut bilder, ,men hun spør alltid på forhånd og er livredd for å gjøre noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå