Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble utdannet helsesekretær i 2002 og har ikke jobbet som det. Trenger ikke å fortelle alt hva jeg har gjort i mellomtiden, ikke noe tull altså hehe... men vil gjøre historien kort.

Hvordan komme på banen som helsesekretær?

Jeg vurderer å ta det siste året på nytt, for å friske opp kunnskapen og ikke minst litt av praksisen, den er bare på 3uker.

Da lurer jeg på om det er noen skoler som har det som halvt års studiet?

Hvordan er jobbmulighetene?

Så kan jeg f.eks søke om praksisplass eller hva det nå heter, der nav betaler meg penger og jeg "jobber" gratis på f.eks et legekontor eller sykehus. Dette er ca 3mnd, men da må jeg finne denne plassen selv.

Sender jeg da e-mail, ringer eller møter opp personlig og spør om jeg kan få "jobbe" hos dem?

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du søkt på stillinger som helsesekretær? I så fall, hvorfor ikke? Har du hatt omsorg for barn i perioden etterpå, så kan jeg ikke skjønne at det skulle være en ulempe. Har du reist og sett verden, så er heller ikke det noe problem. Annen type arbeidserfaring er vel bare positivt.

Aner ikke noe om jobbmulighetene, men det er vel nokså avhengig av hvor du bor.

Hvis du føler at du trenger denne praksisen, så tror jeg det er lurt at du møter opp med søknad og CV. Evt ringer og avtaler tid, så du kan forklare saka di for den potensielle sjefen.

Jeg hadde vel bare søkt på jobber som vanlig, med forklaring på evt huller i CV'en.

Skrevet

Om du bor en anelse sentralt så hadde jeg hørt med et bemanningsbyrå og også gitt cv og en svært kort søknad til de stedene som kan tenkes å trenge en som deg i nærheten.

Skrevet

Å ja bemmingsbyrå det var lurt, hadde helt glemt at det finnes noe som heter " Lenas helsepersonell byrå".

Der kan jeg jo starte i det små ja.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...