Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Har en datter fra tidligere forhold som har flyttet til sin far. Jeg har mann (gift), han er alene. Jeg og min "nye" mann har barn sammen. Skal min mann sin inntekt legges til min ved beregning av bidrag til min eks? Selv tjener jeg ikke stort, da jeg er student.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Nei, men siden du deler utgifter med han vil du ha mer å betale bidrag fra. Samme som om det hadde vært motsatt.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 I utgangspunktet så skal du betale bidrag, men om du har liten inntekt så kan du bli erklært bidragsudyktig
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Ok, takk for svar! Jeg så for meg at jeg måtte slutte med studiene nå, vi har det trangt nok fra før av når vi lever på en inntekt. Og siden jeg vet at han har nok av penger (ikke lønn, men formue) skal jeg prøve å ikke ha dårlig samvittighet for å evnt ikke betale bidrag.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 MEN, noen som vet om jeg kommer til å samle meg opp en gjeld om jeg ikke skal betale bidrag nå? At jeg må betale tilbake senere? Det kan bli dyrt, gitt!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Du samler ikke gjeld når du ikke er betalingsdyktig. Det er unnasluntrere som kan, men ikke vil betale som får gjeld. Men når du er ferdigstudert og i jobb som må du betale for barnet ditt på lik linje med far. Når det er sagt så er jeg sikker på at du i det minste har 500,- i mnd. å avse til din datter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå