Endeligmamma<3 Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Vi har kommet godt i gang med å handle inn til lillejenta kommer nå Det finnes ikke noe mer gøy enn å handle inn til baby, men hjelp hvor pengene flyr! Jeg prøver å holde litt styr på hvor mye vi bruker, og lurer litt på hvor mye vi må regne med alt i alt. Vi har jo ingenting fra før av, og må regne med å kjøpe inn alt selv. Vi har valgt å kjøpe den vogna vi ønsket uavhengig av pris, men ellers handler vi ikke inn det dyreste av alt...noe brukt, noe på salg og ellers en del på IKEA, Jysk osv. Til nå har vi kjøpt vogn med tilbehør, vognpose,saueskinn,bilsete, stellebord, seng,vugge, madrass og dyner + sengetøy, litt ullklær og ellers noen søte plagg, noe svangerskapsklær, og garn til strikkeprosjektene mine....ja tror det var det:) Har nok brukt rundt 18 000 + og så mangler vi jo noe ennå... Hvor mye har dere brukt/skal dere bruke?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Har vært heldige vi da! Vi har jo vogn, vognpose, seng, dyner og stellematte fra forrige gang, skal kjøpe en Malmkommode til 895 til lillegutt, bilsetet et Acta Graco med base fikk vi for 300 kr, hardbag og vippestol skal vi kjøpe idag og det blir 600 tilsammen brystpumpe 100 kr, har kjøpt 2 ekser med klær fra str 56-68 for 1000 kr, kjøpt litt småklær i tillegg.... så hittil så har vi vel brukt rundt 2000 kr, og tror ikke det er så mye mer vi trenger faktisk
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Vi venter jente nr 2 så her hadde vi jo en del fra før som stellbord, stellematte, vogn, saueskinnspose, sengtøy, sprinkelseng, madrass, dyne, vogn dyne, maaaasse klær, bilstol osv, men har kjøpt inn en del nytt tøy, og to søskenvogner. Må få kjøpt inn vugge, bæresele, stelelprodukter og litt sånn, og vil ha ny ammepute, nytt trekk til bilstolen og ny stellematte selvom vi har fra før. Har vel brukt 3500 til nå og blir vel 3000 til med siste rest:)
Moonfreckle Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Det eneste jeg har kjøpt, er et bilsete og et stellebord. Og sengesett, laken og noen kluter! Barnevogn (brukt, men veldig fin og med alt av utstyr!) og sprinkelseng fikk jeg av min mor/bestemor. Klær har jeg vært heldig og arvet en hel del tøy som ser ut helt som nytt! Noen få plagg har jeg faktisk kjøpt nytt, det er jo nesten umulig å la være, siden det er så koselig. Blandt annet klærne som jeg tar med til hjemreisen fra sykehuset. Nå mangler jeg bare en lekegrind, så har jeg alt jeg trenger. Man kan diskutere hvorvidt man TRENGER en lekegrind, men i mitt tilfelle skal den komme godt med! Ikke minst fordi vi har hund. Tilbake til spørsmålet, jeg har vel brukt sånn cirka 2 000,- totalt.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Vi har alt utenom vogn til minsten kommer vi da, siden dette er 3.mann =)) Vogvna solgte vi når vi flytta, men har trille, sete m/base, stellekommode, gutteklær, vognposer, div skinn, dyner og puter, seng, reiseseng, leker og lekegrind + leketepper, pledd, uro, sengetøy... Så gjenstår det å se da om det kommer ei jente eller en gutt... Men jeg tenker at mye av klærne likevel kan brukes av en jente =) Alt det andre er i nøytrale farger!!!! Vogn som er det eneste vi trenger (kan ikke legge nyfødt vinderbaby i ei trille) tenker vi å kjøpe brukt.... Siden den kun skal brukes til ett barn =)
Lykkelise Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Har nok brukt en god sum allerede og er ennå ikke ferdig å handle. Vogn 7000,- Dyner og trekk 1200,- seng 4000,- sikkert rundt 3000,- på klær/strikkesaker. Badebalje, amme-ting ol 2000,- så vi ligger opp mot samme sum her og vi har ikke kjøpt bilstol (tro vi skal låne), vippestol, ammepute, bæresele, stellebord og kommode. Er første her også, så "alt" må handles inn. Men ærlig talt er det moro og så lenge vi har ok økonomi, er det bare kos
Endeligmamma<3 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2011 Ja, det er jo naturlig at dere som venter nr to har litt mindre budsjett:) Lykkelise, jeg synes også det er veldig kos....jeg har venta leeeenge på å bli gravid, så jeg koser meg veldig med dette her, og kan ikke finne noe som det er bedre å bruke penger på Men litt må jeg jo holde igjen... det er ikke alt man trenger heller:) Koser meg veldig med vogna mi som står her å skinner nå da- kan nesten ikke fatte at dette virkelig skjer meg! Jippi!
Kosemaisen :-) Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Venter nr to, men hadde lysst på mye nytt da dette er jente og førstemann en kjekk gutt ) Vognen beholdt vi (simo-bagvogn) Men kjøpt ny bag og ny stellveske i rosa- 3000 kr Ny stellekommode 3000 kr Vippestol 1000 Bilsete 2000 Babykurv 1800 Endel klær 2000 Ny seng 2000 Så blir dyrt.... Men har beholdt trappegrinder, lekegrind, bæresjal... Men ny sportsvogn blir det også når den tid kommer.....
Kosemaisen :-) Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Åja, nytt soveskinn fra Nøstebarn har jeg også handlet :-) Ca 1000 m levering.
trippeltopp Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Det går jo definitivt mest penger med førstemann, og deretter blir det tilsvarende "rimeligere" å få etterfølgerne (ihvertfall så lenge utstyret er i en sånn stand at det fortsatt kan brukes). Vi har det meste fra storebror.. har kjøpt litt klær, men også mesteparten av dette blir hentet ned fra loftet (er jo plagg der som storebror knapt rakk å bruke en eneste gang..så de er jo omtrentlig som nye) Ellers skal vi kjøpe en kommode, softbag, ny stellematte og ny badebalje.. tror egentlig det er alt
tre små knotter Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Er litt mer heldig denne gangen. Vi har det meste etter tvillingguttene, men ny vogn måtte til og nytt bilsete. Vogna fant vi på finn.no, kostet litt da jeg er kanskje er litt kresen på vogn . Fant da et godt tilbud på nytt sete, mens jeg fant basen brukt på finn.no. Ellers må min kjære lage en stelletopp til kommoden på badet, kommer til å fungere supert som stellebord. kKær har jeg nesten ikke kjøpt. Har fått noe, men resten er fra storebrødrene:) Så da er vel det meste klart for beibisen:)
Nummer tre <3 Skrevet 29. mai 2011 #13 Skrevet 29. mai 2011 Vi hadde spart opp 30000 i forkant av prøvingen, tror kontoen ble tom da sønnen vår var rundt 6 mnd.. Vi hadde nesten ingen å arve fra, så måtte kjøpe nesten alt nytt...
lille frø, mor til to Skrevet 30. mai 2011 #14 Skrevet 30. mai 2011 Kommer ikke til å kjøpe inn noe. Vi venter nummer to. Så det blir billig i starten.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 30. mai 2011 #15 Skrevet 30. mai 2011 Siden vi venter nr to, har vi litt fra forrgie gang Men litt nytt har det blitt.. -Ny vogn: Brio Go 2011 med tilbehør. 6500kr, solgte den gamle vogna så fekk jo litt for den som eg har trekt fra -Stellekommode: 2400kr. Hadde ikkje plass sist, så då hadde vi kun matte. -Ny madrass til senga: Fiber madrass fra babycare 399kr -Vippestol og babygym fra fisherprice totalt 1400kr -Handduker, gulpekluter, flanellkluter, diverse tepper totalt ca 1000kr -Litt klær for totalt ca 1000kr. Har jo litt fra før, men det fins jo såå masse fint!! -Ny vogndyne: Høie 169kr. Så totalt har vi brukt nesten 13000kr hittil. Har vert flinke å spre innkjøpa så vi har ikkje kjøpt alt på en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå