Gå til innhold

Er det virkelig noen som liker å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid fått høre at alle synes det er så kost å amme, men selv synes jeg det bare er ok. Hadde det ikke vært for at morsmelk er gratis og det beste for barnet, så vet jeg ikke om jeg heller hadde gitt flaske?

Bare jeg som føler det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte det i alle fall kjempegodt! Gleder meg til nestemann kommer så jeg får oppleve det igjen. Synes det var koselig og jeg følte meg som verdens viktigste person for den lille gutten =)

Var jo noen ganger det ble mest stress men alt i alt var det en fin opplevelse.

Skrevet

Ja jeg liker å amme! Det er skikkelig kos! Ammer min 3. nå, men han er over 1 år, så det er vel på tide å slutte snart..:( Nei tror jeg ammer et år til, jeg!

Skrevet

Ha ha! I går tenkte jeg at jeg skulle poste dette innlegget, hi. Jeg gruer meg til å amme nestemann.

Skrevet

Jeg syns ikke det var bittelitt kos en gang. Blei bare mas, vondt og ikke minst hadde så store pupper at ungen holdt på å "drukne" i pupp. Følte det som et ammefengsel. Fikk aldri dreisen på det, så blei flaskemamma i stedet.

Så nå er far mye mer med på mating og synes det er kjempe stas:))

Men veldig mange som syns det er kos da, fint for dem:)

Skrevet

Til å begynne med syns jeg ikke noe særlig om det, fikk det ikke ordentlig til og endte med at jeg hadde såre brystvorter hele tiden.. Men etter jeg fikk skikkelig dreisen på det syns jeg det var kjempe kos! Gleder meg til tulla vår kommer i oktober og jeg får amme igjen! :)

Skrevet

Ammet aldri barnet mitt pga diverse problemer. Så har desverre aldri fått prøve det. Ikke skal jeg få flere barn heller, så dør uvitende hvordan det var å amme.

Bitter? Ja! Men var helt topp med flaske da. :-D Masse kos det og!

Skrevet

Etter 5 mnd med styr med tillegg på flaske (pumpemelk) osv, kunne vi endelig gå over til fullamming - det var deilig det!

Slippe alt styret. Slippe å tenke på å ta med mat til barnet osv.

Ammestund er en stund i nærhet med barnet hvor barnet har ro og du kan la tankene flakse - eller se på tv om du vil.

Skrevet

Ja syntes det var helt fantastisk og gledet meg veldig til det.

Skrevet

Nei, sikkert ikke. Men jeg liker det.

Skrevet

nei, har aldri synes at det har vært sååå koselig å amme. Ammet bare fordi det var enkelt, billig og det beste for barnet. Har ammet tre og var veldig glad når tredje mann ikke ville ha mer i åtte mnd alderen:

Skrevet

Da jeg ammet i går kveld sovnet den lille søte midt i maten. Da lå jeg og tenkte litt på at han straks er fem måneder. Tiden går så fort og om ikke så lenge begynner han med fast føde. Tenkte på hvor mye jeg kommer til å savne det den dagen han ikke lenger skal ha morsmelk, og hvor utrolig godt det er å ligge sånn inntil den nydelige lille skrotten som svelger melka si med en skikkelig godlyd, og vite at han får all sin næring fra meg. Jeg føler meg heldig og priviligert som har ekstremt mye melk, og jeg er veldig sikker på at jeg kommer til å fortsette med ammingen lenger enn nødvendig. Tror avvenninga blir tyngst for mammaen her i huset. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...