Gå til innhold

Dere som har blitt gravid på mini-piller/hormon spiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Satt spira der den skulle?

Ble gravid på conludag og legen sa jeg mest sannsynlig har hatt en exu. Har fått cellegift og måler HCG ukentlig for å få ut alt...

I pakningsvedelgget til conludag står det at de ikke beskytter så godt mot svangerskap UTENFOR livmor:S Dette ser ut til å gjelde hormonspiral også (Lest på nettet).

Noen med erfaring?? Har evt senere graviditeter gått bra?

Har blitt skikkelig skremt:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt ultralyd, som har vist to livmor selv etter 5 uker siden sist mens ? Man konkluderer ikke med svangerskap utenfor livmoren selv om man er blitt gravid på minipille, som man kan få inntrykk av at du skriver her. Det er ikke noe spesielt med de kvinnene som blir gravide tross bruk av minipille, annet enn at de har eggstokker som er så ivrige på å produsere egg til tross for de kunstige hormonene i pillen. Hvis du har en ex u, er det antakelig fosteranlegg i egglederen. Du bruker cellegift for å få forsteranlegget til å gå tilgrunne, så slipper du operasjon for å fjerne anlegget. Men egglederen kan få arr som kan hindre et befruktet egg i å passere på vei til livmoren, eller arret kan hindre sæden i å passere på ei opp til et egg i egglederen som venter på befruktning. Heldigvis har vi to eggstokker og eggledere, så da er man fruktbar annenhver måned da.

Skrevet

jeg ble gravid på conludag, og har i dag en frisk og fin gutt på 3 år. Lillesøster er 5 måneder nå og er like fin og frisk :) Hadde et normalt svangerskap med begge, ingen spesielle komplikasjoner ;)

Skrevet

Jeg ble gravid på madrassen. Må da være veldig ubehagelig å bligge på piller og spiraler?

Skrevet

Jeg ble gravid på minipiller. Husker ikke hvilke jeg gikk på da, men resultatet er hvertfall en jente som er 7 år nå:)

Hun ble født 13 mnd etter søsteren sin. Jeg fullammet og gikk på minipiller så det var nok bare meningen at vi skulle få henne:)

Skrevet

Takker så masse for svar:)

Legen visste ikke helt sikkert hvor graviditeten har lagt, da han så en "klump" nedenfor egglederen på høyre side på UL. Han kikket på eggstokkene mine og begge var like store og så fine ut.. Så det som har lagt igjen i kroppen lå i buken..

Søsteren min har også blitt gravid på Conludag (fant det ut i etterkant:p), med henne gikk det bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...