Gå til innhold

Fant ikke hjerteaktivitet i uke 8.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul nå og gynekologen på sykehuset fant ikke hjerteaktivitet, selv om embryoet er 15mm langt.. de sa de forventet å se hjertet fra fosteret er ca 7mm langt..

Men... jeg blør ikke og jeg har ikke vondt. de ville ta utskrapning på meg med en gang, men jeg sa nei... en bekjent av meg fikk beskjed i uke 9, og fosteret var 20mm, om at det ikke var hjerteaktivitet, men at hun skulle vente en uke, så komme tilbake for ny sjekk.. når hun da kom tilbake så fant de hjertet og hun har nå et friskt og fint barn..

Hva skal jeg gjøre? tror dere ikke det er noe håp? Legen burde jo vite sånt.. hun sa også at jeg er 8 uker på vei, pga størrelsen på embryoet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vent en uke! og dra på ny undersøkelse!

Skrevet

Det her har jeg virkelig ikke peiling på, men hvis det hadde vært meg, ville jeg ha gjort som din bekjente og ventet litt. Med mindre det innebærer fare for din helse, hvis du ser det an?

Uff, lykke til...!

Skrevet

Jeg ville gjort som deg, og ventet litt. Har også hørt om samme tilfelle, at hjertet ikke slo i uke 8, men hadde full hjerteaktivitet en uke senere.

Håper på det beste for deg :)

Skrevet

Hos meg fant de ikke hjertelyden i uke 9 kom tilbake og de fant den i uke 10!

Masse lykke til!

Skrevet

jeg spurte om jeg kunne vente en uke også komme tilbake for en ny sjekk.. da sa hun at det ikke var noen vits.. :-( HI

Skrevet

hjertelyd og hjerteaktivitet er to forskjellige ting. man kan som regel ikke høre lyden før uke 10, men man skal kunne se med UL at hjertet slår i uke 7 ca.

Skrevet

Jeg hadde venta en stund og bestilt privat ul om ikke de ville ta deg tilbake der.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville også ventet. Det har jo tydeligvis vokst frem til de siste dagene nå. Legen vet nok sånt og kanskje er sjansen liten. Men leger tar feil de og. Og mirakler skjer jo :)

Sannsynligvis vil du jo begynne å blø selv om noen dager hvis du har mistet og det er bedre å la kroppen ordne opp det den kan selv spør du meg. Du tar en ny ultralyd om en uke eller to og vurderer heller en utskrapning da.

Lykke til.

Skrevet

Med mindre det ikke er noen fare for helsa di, så kan du sikkert vente ei uke. Men jeg tror det er viktig at du skiller på hjertelyd og hjerteaktivitet. De skal kunne se at hjertet banker fra uke 5-6, selv om man ikke kan høre det på mange uker ennå. Er bare redd du lurer deg selv, og vil da tro de på sykehuset vet hva de snakker om.

Men lykke til ihvertfall!

Skrevet

jeg ville også ventet, iallefall en uke:)lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...