Ingamor Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg fikk nettopp et glimrende tips fra jordmor hvis man er plaget av halsbrann! Det er nemlig jeg! Spis et par Lovehearts! (Hvite drops med tekst i rull). Skal visst være effektivt
Virvelvind Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 annen tips er kokende varm vann, drikk meget sakte! Ellers er det om å løse opp magen, så Lovehearts funker nok.
bradley 38 år Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Her i gården hjelp ikke lovehearts mye nei.. Så her går det i potetgull og gaviscon......
Maia&Mathias <3 Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Eneste problemet er å klare å bare spise to stk... Her går gjerne hele pakka ned på høykant hvis jeg har de i hus! ;P
Moonfreckle Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 For noen funker det med en liten skje tyttebærsyltetøy!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Eneste som hjelper meg er Samarin (fåes kjøpt på dagligvarebutikk). Problemet er at man helst ikke skal bruke mer enn 3 om dagen og ikke i mer enn 3 uker i strekk. Fant jeg ut nå. I forrige svangerskap tok jeg ikke fler enn 3 om dagen, men brukte det vel daglig i 3 måneder... Heldigvis ser ikke Veslefrøkna ut til å ha tatt noen skade av det (og ikke jeg heller?), men er usikker på hva skadene kan være? Denne gangen er foreløpig halsbrannen noe mer moderat enn sist så ikke alltid jeg trenger det hver dag, og ofte holder det med et glass før sengetid. Melk hjelper også, men kun i ca 30 min før halsbrannen slår inn igjen... Lovehearts funker overhodet ikke. Gaviscon brekker jeg meg av.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 For meg så hjelper det også å ikke spise så mye salt eller sterk mat forøvrig
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Et annet tips er å kutte ut rene melkeprodukter. Melk sørger for at fordøyelsen går saktere, dvs maten blir lenger i magesekken og det blir produsert MER magesyre. Melkeprodukter hjelper med en gang, men vil føre til mer halsbrann.
lykketreff:-) Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Lovehearts og tyggis hjelper bra, men jeg syns en liten neve mandler fungerer enda bedre. Sunt er det også
Edelweis Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 melk inneholder syre og vil virke motsatt etter en stund. det døyver der og da, men vil etter en liten stund bare gjøre til at halsbrannen slår sterkere inn. for meg hjalp tabletter fra helsekost som hette frutin, ellers kan man spise en banan, d hjalp også=)
Mrs. Bouquet Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Lovehearts funket ikke for meg heller. Men gaviscon er gull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå