Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Noen som har tatt utdanning som går bare over et halvt år som de har på utdanningshuset? Lurer på om dette er lurt eller bare bortkastet i forhold til å få seg jobb. Jeg har utdanning fra før, men i noe jeg ikke ønsker å jobbe som og nå vurderer jeg å ta en slik utdanning, enten som saksbehandler eller lønnsmedarbeider. Lurer på om det likevel blir vanskelig å få seg jobb når man bare har så kort utdanning og at det da ikke blir verdt det når utdanningen koster så mye som den gjør. Hvordan ser arbeidsgivere på denne utdanningen ? Har litt god tid å tenke på for skal først gå hjemme i fødselspermisjon nå, men tenker på om dette kan være veien å gå etterpå eller om jeg bare skal søke jobber og håpe på det beste..ønsker meg type "kontorstilling" og utdanningen jeg har fra før i dag går mer på menneskelige forhold for å si det slik, har ikke noe utdanning som er rettet mot IT men har litt jobberfaring. Usikker på hva jeg skal gjøre. Virker som det er veldig vanskelig å få seg jobb uten "rett utdanning" i dag. Samtidig er jeg mer motivert for å jobbe enn å gå skole ettersom jeg har såpass mange års skolegang bak meg allerede.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Utdanningshuset opererer med praksisperiode i kursene sine, så du er et visst antall uker ute hos en arbeidsgiver. Er ganske mange som etter praksisperioden får videre vikariater og enkelte går over i fast jobb. Er selvfølgelig avgjørende at du gjør en kjempejobb i praksisperioden da
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Det hørtes jo veldig bra ut da, da får man en mulighet for å få en fot innafor Får lese mer om det og tenke mer, har som sagt gått en del skole før så nøler skikkelig med å hive meg utti noe igjen som ikke fører noe sted..hadde sverget å aldri gå mer skole, hehe, men må visst likevel for å komme meg noe sted! Takk for svar! Setter pris på det om flere har erfaringer eller meninger.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Er det Utdanningshuset i Bergen du vurderer så burde du også ta en titt på Handelsinsituttet. De er veldig anerkjente i Bergen og en greit springbrett for kontorjobb.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Det er i Trondheim jeg tenker på, ettersom det er her jeg bor Men takk for tips! Finnes noe slikt her også tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå