Gå til innhold

Hva er DITT beste barselpermisjons-tips til meg? I Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steder jeg burde dra?

Butikker jeg burde besøke?

Ting å finne på med baby?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste tipser å planlegge minst mulig. Forbered deg på å være trøtt det meste av tiden og ta det som en jobb.

Skrevet

Haha, enig med 13:48 ;D

Skrevet

Syntes det var et styr å komme seg ut i offentligheta med baby, det holdt i massevis for meg å gå på besøk til naboer med baby, handle på butikken og en gang iblant rusle rundt på kjøpesenter.(når jeg fikk nr.2 ble det enda mer ork)

Gå i byen ble bare pes, så etter jeg fikk barna har jeg knapt vært i Oslo by, og jeg bor bare 25 minutter unna. Sandvika storsenter, derimot....! Er en grunn til at alle barselmødre trekker til sentrene, hehe.

Skrevet

Åpent bakeri er jo et must, dit triller samtlige baby-mødre. Og så finnes det noen slike kafeer som har spesialisert seg på småbarnsmødre, egne amme-rom osv, men jeg har sldri vært der. Ellers: trille i marka, sove når babyen sover og join barselgrupper!! Det sosiale med folk i samme situasjon som er på samme stadium er gull verdt! Jeg var med i barselgr på barn nr 2 men ikke barn nr 1, og første gangen hadde jeg virkelig trengt det. Ble kjempe-ensom og deppa. Bevegelse, hvile og sosialisering er vel stikkord.

Skrevet

Husk at vi er forskjellige, forrige gang jeg var i perm var jeg med på masse, det funket for meg og oss. Yoga på sagene, kino på Torshov, miniboot-camp i Frognerparken...synes Oslo har mange mulighetere, kommer an på dine egne interesser og hvordan barn du har- om han eller hun sover mye-/lite, etc etc Å bare være hjemme er ikke noe for meg...

Gjest Tale30
Skrevet

Baby kino på Ringen kino

Babysang i kirkene (jeg var i Iladalen kirke, kjempekoselig, selv om jeg ikke er religiøs på en flekk)

Babysvømming (Det finns et sted ved Edderkoppen teater midt i sentrum)

Delta på barselgruppen dersom du finner tonen med noen der

Sjekk bibliotekene, de har samlinger for foreldre med foredrag fra forfattere osv.

Litteraturhuset har flott lekerom som mange i permisjon bruker

Åpen barnehage, når barnet blir litt eldre

Det ligger en herlig burikk på Grünerløkka, en pitteliten butikk som selger vintage og hjemmesydd. Ligger i et smug like ved Parkteateret, men jeg kan ikke hske hva den heter. Noen som husker?

Ellers er Oslo en fin by å oppdage i permisjonen. Mange ting og se, og naturen like ved. Det er blant annet fint å trille langs akerselva og opp til Nydalen hvor det er en del kafeer og liknende. Derfra kan du gå oppover til Maridalsvannet.

Ellers, pakk bagen med mat ogdrikke og invester i et piknikteppe. Kos deg alt du kan i en av Oslos mange parker. Sprek blir du også :)

Skrevet

takk for mange bra tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...