Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Steder jeg burde dra? Butikker jeg burde besøke? Ting å finne på med baby? :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Beste tipser å planlegge minst mulig. Forbered deg på å være trøtt det meste av tiden og ta det som en jobb.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Syntes det var et styr å komme seg ut i offentligheta med baby, det holdt i massevis for meg å gå på besøk til naboer med baby, handle på butikken og en gang iblant rusle rundt på kjøpesenter.(når jeg fikk nr.2 ble det enda mer ork) Gå i byen ble bare pes, så etter jeg fikk barna har jeg knapt vært i Oslo by, og jeg bor bare 25 minutter unna. Sandvika storsenter, derimot....! Er en grunn til at alle barselmødre trekker til sentrene, hehe.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Åpent bakeri er jo et must, dit triller samtlige baby-mødre. Og så finnes det noen slike kafeer som har spesialisert seg på småbarnsmødre, egne amme-rom osv, men jeg har sldri vært der. Ellers: trille i marka, sove når babyen sover og join barselgrupper!! Det sosiale med folk i samme situasjon som er på samme stadium er gull verdt! Jeg var med i barselgr på barn nr 2 men ikke barn nr 1, og første gangen hadde jeg virkelig trengt det. Ble kjempe-ensom og deppa. Bevegelse, hvile og sosialisering er vel stikkord.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Husk at vi er forskjellige, forrige gang jeg var i perm var jeg med på masse, det funket for meg og oss. Yoga på sagene, kino på Torshov, miniboot-camp i Frognerparken...synes Oslo har mange mulighetere, kommer an på dine egne interesser og hvordan barn du har- om han eller hun sover mye-/lite, etc etc Å bare være hjemme er ikke noe for meg...
Gjest Tale30 Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Baby kino på Ringen kino Babysang i kirkene (jeg var i Iladalen kirke, kjempekoselig, selv om jeg ikke er religiøs på en flekk) Babysvømming (Det finns et sted ved Edderkoppen teater midt i sentrum) Delta på barselgruppen dersom du finner tonen med noen der Sjekk bibliotekene, de har samlinger for foreldre med foredrag fra forfattere osv. Litteraturhuset har flott lekerom som mange i permisjon bruker Åpen barnehage, når barnet blir litt eldre Det ligger en herlig burikk på Grünerløkka, en pitteliten butikk som selger vintage og hjemmesydd. Ligger i et smug like ved Parkteateret, men jeg kan ikke hske hva den heter. Noen som husker? Ellers er Oslo en fin by å oppdage i permisjonen. Mange ting og se, og naturen like ved. Det er blant annet fint å trille langs akerselva og opp til Nydalen hvor det er en del kafeer og liknende. Derfra kan du gå oppover til Maridalsvannet. Ellers, pakk bagen med mat ogdrikke og invester i et piknikteppe. Kos deg alt du kan i en av Oslos mange parker. Sprek blir du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå