Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Følte meg rett og slett lurt når jeg betalte en helaften for to venninner. De hadde såååå dårlig råd, og dum som jeg var så spanderte jeg det meste på dem. Og de tok gledelig imot. Har ikke noe god råd selv, men mine venninner er alenemødre, så kanskje jeg som er gift (og arbeidsledig) allikevel har litt mer å rutte med. To dager senere har hun ene venninnen min kjøpt seg smoothiemaskin, mens hun andre kjøper nye klær til 2000kr. Ikke noe jeg hadde hatt råd til etter å ha spandert på dem. Så er det slik at folk med "lite penger" prøver å utnytte enhver sjanse til å tjene noen kroner? Eller er dette et typisk tilfelle alenemødrene står for?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 fy fader så sleipe. Da hadde jeg blitt temmelig irritert hadde jeg vært deg...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har faktisk lite penger og ville aldri tatt i mot en helaften fra en venninne, nettopp fordi jeg ikke kan gjøre gjengeld. Ikke på mange år, hvertfall. Alle dyre, unødige ting kan jeg bare glemme, jeg er strålende fornøyd om jeg har råd til å bruke 300 kr på meg selv en må¨ned.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Hmmm... Kanskje du burde revurdere hvor gode venninner de er??? Eller kanskje de har et urealistisk bilde av økonomien din fordi du er gift??? Uansett ufint gjort!!! Ikke gjør det igjen i hvert fall er mitt råd, ikke før de kanskje har "betalt" tilbake med å spandere på deg for en gangs skyld. Lykke til!!! Ps. "Venner" som utnytter andre venner er ikke venner i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Jeg hadde spurt hvordan de kunne ha samvittighet til å sitte og bli påspandert, når de kunne unne seg litt luksus rett i etterkant. Greit nok at de hadde ønsket å prioritere de tingene, men da burde de takket nei til å få en gratis helaften.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 vi har lite penger, og benytter aldri sjansen på å tyne andre for penger Og da jeg var alenemor så gjorde jeg heller ikke slike ting Dette var frekt og dårlig gjort.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Ja, jeg er alenemor og det er nok denne oppførselen som definerer både meg og andre alenemødre! For å si det sånn; har et vennepar som stadig klager over dårlig råd. Enda er han ingeniør og hun sykepleier. De har klaget så mye i perioder at de har fått arvet både viking vintersko, reimadress og andre klær til til sitt barn som er året yngre enn mitt. Når jeg nå ser at de kjøper seg dyre klær/sko selv innser jeg at de har brukt mer på seg selv på èn uke enn hva jeg gjør på ett år. Så er det slik at folk med "lite penger" prøver å utnytte enhver sjanse til å tjene noen kroner? Eller er dette et typisk tilfelle par står for?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Huff, vet hvordan det er. Har selv vært i samme situasjon, lånt bort eller spandert venninner som klagde på dårlig råd, og så kunne de prestere å dra på shopping enda de skylte meg penger. de gangene jeg har had dårlig råd og de spurt om jeg ville være med på cafè eller noe så har de aldri tilbydd å spandere så mye som en kaffe. Kutta ut to, ei tok jeg et oppgjør med. Nå går det begge veier. Jeg er ikke alenemor selv, men har vært det. Har aldri lånt en krone av noen andre enn banken. Klart meg fint, må man sutte på knokene noen dager eller pante flasker så gjør man det, men man går aldri på cafè når man er rakafant!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 huff! disse venninnene dine høres ut som lillesøsteren min..hun hadde ikke råf til mat til guttungen og lurte på om hun kunne låne 250 kr til uka etterpå.. siden vi gikk på senteret så gikk jeg innom minibanken og tok ut.. er selv alenemor uten inntekt så er ikke akkurat rik jeg heller. men jeg tenkte nå at jeg måtte hjelpe tanteungen min.. når søsteren min hadde fått pengene gikk hun inn på hennes og maurits og kjøpte sminke!! for 200 KR!?!?!?! og da dro hun kortet.. så at hun ikke hadde penger var jo bare dust å si.. og så gikk vi på matbutikken og da kjøpte hun dyr fisk fra ferskvaredisken som de skulle spise til middag.. hmm.. ja greit nok at det er sunt osv. men det er vel kanskje ikke det man prioriterer når man ikke har penger.. så der forsvant de 250 kr.. alt dette skjedde innen 1 time.. så hun vartydeligvis dum nok til å tro at jeg ikke ville gjennomskue det.. her lånes det ikke ut mere penger til henne i allefall
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Dessverre opplevd lignende jeg og. Dog ikke på samme måten. Her hadde jeg en "kjempegod venninne" som stadig kom innom. Siden de hadde "dårlig råd" spurte jeg alltid om de ville ha middag eller annen mat mens de var her. (sånn utenom vanlig på besøk mat) Vi hadde en periode masse godt, god drikke og div etter en ferie. Hun ble husvarm, og forsynte seg med akkurat det hun ville, når hun ville. Var også frekk nok til å åpne og drikke opp en hel flaske med pepsi, selvom jeg sa det var siste vi hadde, og skulle kose oss med den når vi skulle se film senere... Hun tok et glass, et til osv til den var tom... Og siden vi hadde så masse godt, kunne jo hun få med noen poser hjem, for her på butikken var de jo så dyre.... (eh, ja akkurat derfor vi hamstret i utlandet slik at vi skulle ha liggende!) Så tilslutt sluttet vi å ha godt i hus når hun kom på besøk. Vi ble sunnere og drakk vann i ukedagene og ingen godt osv.... Hun var innom EN gang, fant ut at her var det kunn vann og skiver, og siden har hun ikke vært på besøk eller gitt en lyd fra seg. Utrolig dårlig gjort synes jeg. Men på den måten finner jo man sine ekte venner også Det er de som også stikker innom i dårlige tider! Jeg liker å finne frem godt og kose oss ekstra når det kommer folk. Bare synd noen prøver å utnytte det..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 det var dårlig av veninnene dine synes jeg,
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 Dårlige venninner.. Har opplevd noe liknende selv, bare ikke fullt så ekstremt. Jeg og to venninner var i en klesbutikk, den ene venninna hevdet at hun var blakk og kunne ikke kjøpe noe annet enn mat. Hun stod likevel og sikler på en genser som hun synes var såå fiin! Jeg vet jo selv hvor kjedelig det er og ikke ha penger. Så jeg kjøpte denne genseren til henne. Hun blei kjempeglad og takket. Før vi kom til matbutikken, måtte hun en tur innom polet(!) kom ut med en flaske vin! I matbutikken handlet hun også to sixpack med øl! Blakk, du liksom!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #13 Skrevet 26. mai 2011 Ja sånn er alle alene mødre .hvis du tror det så er du vel ganske tett i pappen. jesp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå