Lykkelig gift Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Noen som har baby som har hatt trøske? Går det bort av seg selv? Når må man evnt kontakte lege?
jegelskersjokolade Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Mini hadde trøske. Vi smurte på farris ved hjelp av en q-tips. Dagen etter begynte det å forsvinne. Lykke til
RockMyWorld Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Min lille hadde veldig mye trøske. Jeg lot det gå en stund før jeg begynte med farris, men da ble det bedre. Dessverre gikk det for lenge og jeg fikk sopp på brystvortene (det er vondt!) så vi måtte til legen for å få medisin. Nå 2 dager etter er alt helt bra :-)
lovina Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 LyKKeLiG29: hvordan medisin fikk du til brystvortene? Og hvordan symptomer hadde du, hvordan så det ut? Her har mini hatt trøske, og jeg har en hvit flekk på ene brystvorta som gjør skikkelig vondt/svir. Lurer på om det er sopp... Nytter ikke snakke med legen her, han sier sopp på bryst ikke trenger behandling
sandra84 Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Jeg hadde akkurat det samme.Var hos legen å fikk en mikstur som mini fikk et par dråper om dagen av, den samme brukte jeg på brystvortene. Ble bedre etter noen dager. Men fikk beskjed om å bruke det minst 4-5 dager etter symtomene var borte for å slippe tilbakefall.
sandra84 Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Mycostatin het det, sjekket nettopp kjøleskapet. Håper du får bukt med det fort, jeg gikk med det for lenge før jeg skjønte va det var,å fikk store sår på brystvortene, )
RockMyWorld Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 Sorry, sent ute med å svare! Jeg fikk mycostatin som jeg skal smøre på brystvorte og området rundt 4 ggr daglig samt pensle minis tunge 4 ggr daglig. Tenk at legen din sier at det ikke trenger behandling! Helt utrolig, han/hun vet tydligvis ikke hvor smertefullt det er. Med førstemann skjønte jeg ikke at det var sopp og det ble skikkelig ille før jeg gikk til legen og fikk hjelp. Denne gangen kjente jeg igjen symptomene, og legen skrev ut resept med engang. Brystvortene var veldig røde, ellers så så man ikke noe denne gangen. Forrige gang hadde jeg nesten litt sånn flassing. Sopp gjør vondt, spesielt etter amming. Mulig det går over av seg selv, men med medisin gir det seg raskt så ikke gi deg før du har fått det. God bedring! Amming skal jo ikke gjøre vondt :-)
Den tredje Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Vi var ikke til lege men smurte farris på tunga og det funka godt:-)
tina 79:) Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 Trøske er grusomt vondt. Jeg har knall røde brystvorter, og små kviselignende utslett på det brune området. Det svir og stikker etter amming. Tenk også på at babyen har vondt i munnen, det blot ømt i munnen dems også, og det kan gjøre det vanskelig å suge. Vi har fått mykostatin i dag. Hvis legen ikke tar deg seriøst, så ring helsestasjonen din, og få hjelp av dem. De har lege som kan skrive resept. Det står også gode råd på ammehjelpen. Anbefaler å lese der!
lovina Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Takk for svar alle sammen, selv om det ikke var meg som startet tråden Farris hjelper ikke her i gården, så må nok få tak i mycostatin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå