Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har en datter på 18 mnd nå, nettopp blitt gravid, og skal ha nr 2 i januar.. Men jeg kjenner at jeg gruer meg sånn! Jeg fikk en liten psykisk knekk da min datter ble født, og var ikke meg selv i det hele tatt.. Er så redd for at det blir slik denne gangen også, at jeg hele tiden er inne fordi jeg ikke tørr gå ut om døren.. Noen som kan fortelle hvordan deres hverdag som alenemamma til to er? Hvordan er det med jobb/utdanning? Økonomi? Hvor mye får dere i mnd? Har dere avlastning?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Jeg er alenemamma til 2 stk, i full jobb, lønn over 400 000 - ingen stønader enn utvida barnetrygd, høyere utdanning. Har null avlastning med barna, verken fra barnefar eller andre. Du må også regne med at du kommer til å bruke årevis på å finne ny mann, hvis du en gang er så heldig. Jeg for min del har gitt opp. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Det er stor forskjell fra en til to, selv om mine har begynt å bli store (5 og 10 år). Jeg studerer nå og får utbetalt ca 30 000 i mnd (lån/stipend,bostøtte, overgangstønad,bidrag,barnetrygd, stønad til tilsyn). Barna er hos faren annenhver helg og en dag i uken. Har også slitt psykisk og det er vanvittig tøft å være alene med barna da, så ta imot all hjelp du kan få. Lykke til uansett om du beholder eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå