Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Arbeidssøker på sjette måneden. nå. Søker og søker på det som er relevant for meg. Er tannhelsesekretær, men tar egentlig hva som helst bare det er dagtid, å ikke kveld/helgejobb. Utrolig vanskelig det skal være egentlig. Jeg har jo mye erfaring innen kontor, har veldig mye erfaring med det å jobbe med mennesker. Har jobbet i hjemmesykepleien i mange år. Kundebehandling og kundeservice kan jeg godt. Lærevillig, å lite borte fra jobb er jeg også.. Æsj altså, at ingen ser dette! =P Åpen søknad, noen som har fått jobb med det? Butikkjobb, gidder de å se på en søker som ikke kan jobbe kveld og helg? Trenger de ofte folk bare på dagtid? Desperat nå ja! Går på helsa løs dette..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Ring kommunen din og hør om de trenger deg i en barnehage. Da får du jobb innen en uke.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har gjort det. Jeg står på den listen.. Men takk for tips )
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 jeg ringte selv på et bosenter, fikk jobb med en gang :-) ring rundt du, så får du arbeid :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 bor du i Oslo er det mange burgersteder / sånne "Bigbite" steder som trenger folk.... Vaskehjelper , byråer som ISS og City Maid o.l... Alle helseinstitusjoner.. Ta deg en runde.. lever fra deg cv med et bilde på og vær litt aktiv selv...nytter ikke å sitte å vente... 6 måneder uten jobb er jo nesten ikke mulig i Norge idag tenker jeg... da er du FOR kresen! I en periode tar man vel hva som helst nesten for å slippe å ha hull på cven? Og til lenger du venter til større blir hullet ditt , og det vitner om latskap og lite initativ, og da blir det vanskeligere å få jobb.... Opp av sofaen og ut og gå! Snakk med folk! LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Men der er det jo ofte skift. Tar de inn folk som ikke kan jobbe kvelder og helger? Kan jo prøve meg! Men husker bare tilbake fra jeg jobbet i hjemmesykepleien. Det ble mye kveld og nattevakter på meg.. Takk for tips )
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Duh... Du trenger ikke dømme meg så fort altså.. Jeg er aktiv, jeg søker på det som er å søke på. Ringt kommunen så jeg står på vikarlisten. Jeg trodde heller ikke det var mulig. Kresen er jeg ikke! Jeg har søkt vaskejobber.. Lurer nå også på telefonselger.. Nei jeg bor ikke i Oslo, å arbeidsmarkedet her er ikke bra. Bor i en mindre by. Men takk! )
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Jeg er født og oppvokst i en større by, og der var det aldri noe problem å få seg en jobb. Nå derimot har jeg flyttet til en mindre by med mannen min, og jeg har prøvd å få meg jobb siden ifjor sommer. Har kun fått en deltidstilling på 10t/u, så 6mnd er igrunnen ingenting. Å få jobb er ikke lett i en mindre by!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Kjenner meg igjen....jeg er lærer, men søker barnehage-, konsulent- og sekretærstillinger i tillegg. ETT intervju på 6 måneder! Forstår det ikke. Jeg er 35 år og har hatt flere typer jobber. Har masse arbeidserfaring, gode karakterer, attester og referanser. Nei, jeg søker ikke vaskejobber. Jeg gikk ikke på høyskole i 5 år for å vaske.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 jeg har fast jobb men av ulike grunner så søker jeg nå etter ny jobb. Og jeg blir innkalt til intervjuer men så snart jeg forteller hvor gamle barna mine er så stopper alt opp :-( Begynner å miste at de diskriminerer pga at jeg har små barn i bhg alder. De tenker nok med en gang at moren er den som må være hjemme med barna dersom de er syke osv osv.... Jeg får som regel vite at jeg er nr 2 til jobben, overkvalifisert, underkvalifisert you name it. Skikkelig frustrerende!!!!!!! Og jeg bor i Oslo!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 mistenker at de diskriminerer skulle det stå
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 Problemet når du søker på jobber du egentlig er overkvalifisert til er at da vil arbeidsgiver regne med at du søker jobben fordi du ikke får noe annet og at du så fort du får muligheten vil bytte jobb til noe mer relevant i forhold til utdannelsen din. Antagelig har de rett også, men veldig kjedelig for deg som sikkert hadde gjort en veldig god jobb! Jeg har en utdannelsen som gjør at jeg jobber i en butikk og når jeg søker jobber tar alle det som en selvfølge at jeg kan jobbe helger og også noen ettermiddager/kvelder. Jeg er heldig og jobber utenfor senter, så jeg jobber aldri etter kl19, men da kommer jeg hjem etter leggetid for barna. Jeg var også på flere intervjuer før jeg fant noen som var villig til at jeg ikke skulle ha mer enn to dager til stengetid. Jeg tror ikke jeg hadde fått den jobben jeg har i dag hvis det hadde vært mange søkere til stillingen, selv ikke med nødvendig utdannelse (ingen uten utdannselsen kan jobbe som det) og flere gode referanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå