Gydamamma Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Vi vurderer å flytte dit, men kunne tenkt meg noen synspunkter fra noen som kjenner byen og på hva stedet har å by på?!!
ny vestfold Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 flyttet selv til larvik for noen årsia,og trives veldig godt.. Mange flotte turområder,bla bøkeskogen,flere små skoler(noen små skoler skal samles til en stor skole. Flere supre barnehager. Egen skatepark,lekepark ved havna,stort kulturhus,kulturskole,balettskole,musikkorps,dansing. Vårmønstring hver vår for musikk korps,og for private barnehager. du kan bo i naturskjønne omgivelser,rett ved skauen,men alikevel med gangavstand til skole,barnehage,bussforbindelse(gode bussforbindelser,og rimelig buss tilbud),butikker og sentrum. Det er opplæringssenter her,som driver flere bedrifter og som samarbeider med nav,og som har arbeidsopplæring,og hjelper folk ut i jobb. det er også kjøpesenter i sentrum og litt utafor sentrum.
Gydamamma Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2011 Høres veldig bra ut! Hvor i Larvik bor du? Hva gjorde at dere flyttet akkurat dit?
ny vestfold Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Hadde familie der,og hadde ikke barnehage og ikke jobb,men fikk god hjelp fra kommunen så jeg fikk barnehageplass,og fikk hjelp på nav slik at jeg kom inn på arbeidsopplærings bedrift som heter Ifokus,de hjalp meg til å finne mitt rette yrke,og hjalp meg så jeg fikk arbeidspraksis,siden ble det fast jobb. Bodde først i sentrum,men flyttet senere til valby,pga jeg vil ha skogen i nærheten og datteren min inn på en liten skole,hun går på en skole med 160elever,og rett ved siden av er det en liten barnehage. Datteren min og jeg stortrives :-)
Gydamamma Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2011 Vi har 2 gutter på 8 og snart 3 år. Vi har sett på hus i Drengsåsen/kongsbakkåsen. Veldig fint! Jeg er lærer og har sett på Valby skole faktisk. Kunne passet meg perfekt å jobbe der :-) men det er for sent å få jobb der nå... Juni er jo rett rundt hjørnet. Men en jobb må jeg vel evt klare å finne meg uansett. Det er spennende dager....skal/skal ikke,skal/skal ikke...
<3 w <3 Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Larvik er en by som har utvikla seg masse de siste fem årene!! Jeg har selv vokst opp der, flytta til Oslo for å studere, bor fortsatt i Oslo, men ønsker å flytte tilbake til Larvik med tida. Å vokse opp på et lite sted er for meg det ideelle:) jeg trives godt i Oslo, men kjenner at jeg lengter tilbake til et litt mindre miljø. Larvik har masse godt å tilby, et kulturliv for både små og store som har vokst enormt! Deilig strender,svaberg, båtliv,sommer og sol:) flotte turmuligheter med bøkeskogen, kyststien +++ Kort vei til aktivitetssenter Høyt og lavt og skisenter i Svarstad. Et stor pluss er også selvfølgelig at det ligger fem minutter fra Stavern, beste by om sommern:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå