Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Det er så mye som er kjekt å ha..... Men nå tror jeg jeg har fått nok. Tror jeg skal kaste følgende: Et hundretall tomflasker (fint til selvlaget saft, ikke sant?). Ett par hundre tomme glass med skrukork (Ja, jeg er ambisiøs når det gjelder det hjemmelagede syltetøyet samt egne innlagte grønnsaker, men det finnes grenser), MANGE kilo årgangskjøtt og fisk fra fryseren. En svær eske med frø med holdbarhetsdato på 70-tallet og fremover. Minst en søppelsekk klær jeg ikke har brukt på flere år Minst en søppelsekk med klær mannen ikke har brukt på flere år (den må nok smugles ut) Sko av samme grunn som overstående. Parfymer og sminke fra 80-tallet. Betraktelige mengder. 20 banankasser med bøker som jeg har fått gratis, sortert gjennom og tatt ut det jeg vil ha og ikke hatt hjerte til å gjøre noe med resten. Hagemøblene i grønn plast som stod igjen etter forrige eier av huset. Den gressklipperen som ikke har virket på flere år. Kaffetrakteren som ikke har virket på flere år. Potteskjulere i 70-tallsfarger som jeg ikke kan tenke meg å ha i stua. Hvorfor skal de stå i boden? Alle håndklær som er falmet i vask eller utslitte. Eller har 70-talls mønstere eller 80-talls pasteller. Gammel emallasje som er kjekk å ha. Paperback-kjærlighetsromaner av den dårlige sorten som man bare leser en gang. Tror jeg har ett femtitall. Flere årganger med ukeblader som jeg tror jeg skal hente en eller annen oppskrift ifra. tre par treski med tilhørende skistøvler. (har ikke gått på ski på minst ti år, og OM jeg skal gjøre det igjen skal utstyret være nytt og moderne.) Og MYE mer. Og mannen lurer på om det virkelig kan bli ett helt tilhengerlass av det lille vi kan kaste..... Det blir minst to, i hvertfall hvis han ikke er hjemme!! Flere enn meg som sparer på alt "i tilfelle man får bruk for det?"
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Er du en samler eller? Gi bort og kast for all del!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Ja, jeg er en skikkelig samler, og mannen er verre. Med en stresset livssituasjon blir man i tillegg enda verre, da det kreves noe energi og initiativ for å kaste. Men JA, det var derfor jeg skrev innlegget. For å se skriftelig hvor jeg skal begynne og hva jeg skal kaste. det hjelper å se det svart på hvitt!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Er litt sånn samler jeg også! Jeg er fæl å kjøpe gammalt ræl på loppis, "for det blir så fint hvis jeg bare maler den:" Huff...... Jeg gjør det jo aldri!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Det høres ut som dere trenger en opprydding:-) Jeg lurer på om du kan komme en tur hit når du er ferdig hos deg selv, for da regner jeg med at du har blitt flink til å kaste;-) Riktignok er det lite med ting fra 70-tallet, men ettersom jeg er født på slutten av 70-tallet selv, så skulle det kanskje bare mangle... Anbefaler deg forresten å gi bort ting til loppemarked også! Selvom du ikke liker tingene, så kan det være andre som syns de er fantastiske. Det gjelder selvfølgelig ikke utslitte klær og håndkler, men kanskje feks potteskjulerene er noe som andre kan like. http://www.loppemarked.info/default.asp?gclid=CLzwyo-YhakCFQuEzAodqSyLiw Tipper du finner ut hvor du evt kan levere tingene hvis du sjekker litt på den linken.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Ikke snakk til meg om loppis.... Og mannen elsker "gis bort" på Finn.no..... Utrolig hva han har kommet hjem med som sikkert blir fint når det blir gjort noe med. Altså aldri.... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Problemet er at jeg har kassevis som er tiltenkt loppemarkeder, men det er altså et tiltak å få det fraktet. Har ventet på en sånn annonse hvor folk henter selv, men det har ikke dukket opp.... Men det er en resirkuleringscontainer på søppelfyllinga, og den kan jeg bruke. Det meste fra 70- tallet er enten arvet eller innhandlet på loppemarked, mens 80-tallet er mine egne ungdomssynder.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Vi har det sånn hos oss også. Særlig mannen som samler. Vi har en hel hylle i boden med bare gamle rømmebeger og isbokser, for det er så kjekt å ha. Ja, det er det, men man trenger jo ikke 200 av hver... For ikke å snakke om permer med notater mannen min tok da han studerte for 12 år siden - de vil han ikke kaste, og mange ringpermer tar stor plass. Kunne sikkert frigjort en hylle i boden der også. Vi har heldigvis vært flinke til å gi bort barneklær som er for små, ellers hadde kjellerboden vært full av dem.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Hvor bor du? Fretex henter hvertfall møbler og store ting. http://www.fretex.no/newsread/page.aspx?nodeid=5190
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Jeg bor litt for langt på landet for Fretex. Også er det mye smådritt. Tror ikke jeg får dem hit, men de henter i oppsamlingsstasjonen på søppelfyllinga, så det kommer frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå