Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har enda ikke klart å fortelle venninna mi som er en sliter, at jeg er gravid. Nå er jeg snart 12 uker på vei, og vi vil fortelle det til familie og venner snart. Er våres 2 barn. Hun har ei datter fra før, men nå har dem prøvd alt i 4 år... Gruer meg til å fortelle. Hun blir sikkert glad på mine veine, men jeg vet hvor mye hun sliter med dette at jeg helst ikke vil si noe, men vil heller ikke at hun skal få høre det igjennom noen andre... Huff, vanskelig. Vil ikke såre/gjøre sjalu...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Du burde hvertfall fortelle henne det selv. Jeg ville egentlig ikke brydd meg om at hun kanskje blir sjalu\lei seg, det er jo hennes problem.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Skjønner at den er litt kinkig, men det er faktisk ikke din feil at de ikke blir gravide. Jeg ville sagt det direkte til henne at jeg var gravid så slipper hun, som du sier, å få høre det av andre. Si det til henne og få det overstått. Lykke til og gratulerer så mye med baby på vei:-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Ja, det er sant. Jeg må bare være tøff og si det. Takk for pushen! HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Skjønner det er vanskelig. Jeg har faktisk vært oppi samme situasjon selv. Men man må bare si det. Det er ikke fin feil at de sliter med å bli gravide, og man kan ikke la være å bli gravid selv bare fordi noen man kjenner ikke klarer det. Fortell at du er gravid, men ikke skryt og snakk om det hele tiden. Ikke gni det inn liksom. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Jeg er selv ufrivillig barnløs og det er jo bare slik at jeg ser verden i øynene og forstår at andre får barn selv om jeg ikke gjør det! Selvfølgelig er det sårt å ikke klare det, men det er jo ikke DIN skyld! Sikker på hun blir glad på dine vegner. Fortell henne det du.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har vært på den siden venninna di er og det er alltid tøft å få beskjed om at noen er gravid, men sånn som jeg tenkte: Ho har jo like lyst på baby som meg så masse gratulerer til henne!! Jeg ble iallefall kjempelei meg om jeg ble holdt utenfor.. Det er like vondt. En gang var det ei venninne som jeg visste var gravid men alle unnlot å fortelle meg ho når ho hadde født så jeg ikke skulle bli lei meg?? Bare fortell ho det du, og masse lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har også vært på venninna di, sin side. Fortell henne at du er gravid, men ikke informer henne om alt som måtte skje i svangerskapet. Viss hun spør, er det greit. Prøv å snakke om noe annet med henne..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Jeg glemte helt å gratulerer deg med baby! 10:16
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Takk for gratulasjoner og tips Det som er, er at jeg ble gravid "på slump". Det var ikke planlagt, men veldig velkomment fordi. Rart at noen skal slite og noen blir gravide bare man vasker underbuksene sammen... hi
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 Jeg hadde ett litt annet "problem" Jeg og ei venninne fant ut at vi var gravide med ca en ukes mellomrom. Jeg er gift med barnefaren, hun ble gravid med en hun ble med hjem en fredagskveld... Siden hun har tre barn fra før som hun akkurat hadde blitt alenemor til, så syntes hun det var vanskelig å fullføre svangerskapet og tok abort. Noe hun har angret på etterpå. Hver gang vi møtes, vet jeg hun tenker på hvor gammel minste barnet mitt er, at hun skulle hatt en på akkurat samme alder... Blir til at jeg snakker om alle barna, men kjenner jeg unngår å snakke om hvor flink minste har blitt til å sykle osv... Vet det er sårt for henne
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 Det var sånne ting jeg var lei av å høre. At man bare kan vaske trusa sammen eller være naken i samme rom o.l.. Enig med de lenger ned her om at dere får snakke om andre ting om det plager ho.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå