Gå til innhold

Hvordan bremse kollega på en ok måte.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i bhg, på min avdeling er vi fem voksne. Den ene har jobbet der i "hundre" år, og har med andre ord laaang erfaring. Det kan bli ganske slitsomt til tider, da hun mener at alt hun gjør/sier er lov. Og hun er ikke ped. leder en gang....

Jeg har jobbet der i tre år, og har ikke noe særlig mer erfaring fra bhg en dette. Men jeg har små barn selv, og anser meg selv som trygg og god i møte med barna. Jeg kan irritere meg grønn over ting hun sier og gjør, men har til nå bitt meg i det, og overhørt det meste, Jeg ramser opp:

- dekker på med feil fat til frokost (KUN hun som babler om dette)

- bretter rent tøy feil, inkl sokker, da stikken i sokken blir ødelagt hvis man ikke bretter sånn som hun mener. Er det så dårlig strikk, sier det mer om sokken, enn brettinga, sprø du meg.

- i dag foreslo jeg at barna kunne lage smykker, men sånne aktiviteter drev vi visst ikke med nå som vi har innkjøring på nytt barn.....OK, men det barnet har jo reist hjem, sa jeg og da svarte hun ikke. Hva er problemet om tre-åringer lager smykke, selv om det er et barn på ett år som skal begynne??? Skal hele avdelingen gå tilbake til baby-stadiet da, bare fordi det kommer inn mindre barn??

- på kledning. HUN har rett i at alle MÅ ha førti lag med ull under dressen, og gjerne regntøy utenpå her igjen. ALLE må ha cherrox, selv om de har kjempegode sko med både Gore-Tex osv...Men det begrunner hun med at de kan bli skitne. Jeg mener at om ikke foreldra gir beskjed om evt hente-bringe klær, så kan det brukes ute i bhg.

- ALLE må ha votter....jo, selvfølgelig skal de ikke fryse, men hva er vitsen med vintervotter i regn, de blir jo kliisvåte gjennom likevel. Bedre å la barna lære at regn kan være litt kaldt, og at det kanksje ikke er så lurt å putte hele arma oppi søledammen :)

- stresser med klokka hele tiden, vi må forte oss, forte oss......ååååhhhhh, hold stresset utenfor bhg, barn stresser nok fra før! Visst er det tid-krevende å kle på 12 barn fullt vinterkostyme, men vet man det blir hektisk, hvorfor ikke begynne tidliger med påkledning, og la barna trene på det selv....

-og når vi endelig er kommet ut, så er det å forte seg inn igjen, for vi må jo spise kl. 11.30

Det er masse-----og jeg er ikke den eneste som klager. To av de andre, har uavhengig av hverandre, kommet til meg og tatt det opp. De har bare resignert helt, fratatt all makt, føler de. Jeg syns det er ille, og vet at jeg burde tatt det med sjefen. Men hvordan, uten at det blir noe styr? Dama er jo flink å jobbe, hun får ting gjort, men hun er ikke alene på avdelinga, og vi andre har også meninger og erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere vil ha det på amme måten fremover, holder dere kjeft.

Vil dere ikke ha det slik, sier dere i fra - og hva er det verste som kan skje egentlig? at hun blir fornærmet, ja, men da har dere iallfall sagt fra og gjort noe, og det må være en lettelse. Skulle hun nå bli skikkelig fornærma, er det jo bare å si fra til henne om den ennå dummere oppførselen hennes og bli ved med det, il sist må jo en begynne å le ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...