Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Jeg som forlover holdt er utdrikningslag for min venninne. Da jeg sendte rundt "invitasjoner" sa jeg at jeg skulle ta meg av alle utgifter, mens jeg heller oppfordret gjestene til å ta med en liten gave til bruden. Vi hadde en fin kveld og jeg hadde planlagt mye forskjellig. Alle tok del i aktivitetene, drakk og spiste. Men ingen hadde med en gave til bruden. Synst det var så smålig. Var alle 7 livredde for å bruke en hundrings den kvelden? Mulig det ikke er så vanlig med gave. Men hva med en oppmerksomhet? Hun fikk et gavekort av meg da. Så satt de andre der så stille og stirret i veggen. Hadde du tatt med en gave?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Tanken er alltid fin, men totalt sett syns jeg det blir en byrde å sitte igjen med flere hundre smågaver som man har fått gjennom livet. Kanskje det er greit for dem som har et gods på 300 kvadratmeter, men det har ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Holder det ikke med gave til bryllupsdagen da? Hva mente du at de skulle gi henne? Jeg hadde sagt ifra først jeg da, men nei, hadde ikke tatt med gave.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Hadde den som arrangerte utdrikningslaget bedt meg ta med en gave hadde jeg selvfølgelig det! Skulle da bare mangle
Tante Bassa Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Enig med 21:48 Hadde selvfølgelig tatt med gave hvis jeg hadde fått beskjed om det.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Vi hadde alle med gave til utdrikkningslaget til venninna mi, hun skulle gjette hvem den var fra. Var noen ordentlige gaver og mange tullegaver som feks ting fra kondomeriet og sånt. Morsomt og hyggelig. Vi betalte også alle en sum hver for mat og annet morro.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 en gave trenger ikke å være noe avansert, ei heller gyselig nips som bor 8 år i en kommode før det går på dynga ... noen flasker vin, blomster, at man hadde spleisa på fx spa-opphold el behandling i skjønnhetssalong... hvilket minner meg om at venninna mi skal gifte seg og jeg aner ikke hva jeg skal gi henne - nekter å kjøpe gavekort og hun har en lei tendens til å samle på seg nips og gipsengler og alskens ræl. Noen forslag? Gubben hun skal gifte seg med drikker ikke vin, blomster har hun nok av og får vel en som følger gaven og spa-opphold for henne pluss mann har jeg ikke råd til alene ...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Hadde du store utgifter i forbindelse med dette? Fikk disse gjestene mat og drikke og sånn? Og presiserte du liten gave til dem? Jeg synes det høres litt smålig ut ja, trodde det var vanlig å få tullegaver og sånn på utdrikningslag, spesielt når det faktisk ikke er snakk om at de må ut med noe ellers.
Ireyna Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 Da jeg hadde utdrikningslag fikk jeg gave fra alle tilstede, og skulle gjette hvem som hadde kjøpt hva. Jeg fikk blant annet: en cd med en meget spesiell artist, imsdal vannflaske, tyrkisk pepper alkohol drikke, en bok av en forfatter jeg setter stor pris på, en bildebok osv. Med andre ord ingenting som kostet all verdens, men alt ble satt stor pris på fra min side Uansett syns jeg man gjør som den som arrangerer sier
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Men det var jo HI som bestemte at de ikke måtte ut med noe ellers. Hun kunne ha fått dem til å betale hver sin andel.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Men hun trodde vel at folk faktisk kom til å kjøpe en liten overraskelse til bruden, er jo tross alt bruden som skal ha det gøy.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 Fy flate så råtne venner venninnen din har HI. Kan jo umulig være snakk om oppegående mennesker dette. Et utdrikningslag kommer jo som regel på minimum 500 kr, og når de slipper denne utgiften så var da det å ta med en gave det minste de kunne gjort! Det var veldig sært, så jeg har nesten vanskelig for å tro at dette er sant.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #13 Skrevet 25. mai 2011 Hadde jeg blitt bedt i et gratisk utdrikningslag hvor forlover sto for mat og drikke hadde jeg hatt gave med til forloveren og bruden!!! Jeg hadde hatt med en flaske vin ol til forloveren som takk for at hun holder et gratis utdrikningslag, normaltsett er jo utdrikkningslag svindyrt. Hadde nok og spurt om jeg kunne hjelpe til med noe: ta med mat, dessert, kake ol. Skulle da bare mangle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå