Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Hva skjedde der?? Var hos legen i dag å hun sa jeg hadde litt lavt blodtrykk. Merker det i form av svimmelhet å litt trøtt og slapp. Hvordan opplever du å ha lavt blodtrykk? Hva hjelper mot lavt blodtrykk? Legen ga meg ingen råd.. HI
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 hei!! jeg har lavt blodtrykk,sånn ca 100 over 50. jeg er veldig mye svimmel.ikke så mye man kan gjøre med det, men ikke gjør brå bevegelser. det skal visst hjelpe å drikke mye vann da. kan bare være en liten periode at blodtrykket ditt er lavt,
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Så må man spise salt også (salt mat altså) for å binde vannet man drikker i kroppen. Lakris skal visst også hjelpe.
Sabina og gjengen Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Jepp, ca 80/60 Mange blodtrykksfall osv.. IKKE drikk rødvin - det senker blodtrykket røyk øker blodtrykket (hvis du skulle røyke) Kaffe er bra Ikke spis grønne grønnsaker Drikk MASSE vann, minst 3 liter per dag (kan være saft og slikt også) Ikke reis deg fort Hvis du blir svimmel, legg beina høyt og hodet ned. Eventuellt kan du legge et par bøker under senga ved fotenden. Og eventuellt droppe å bruke pute Salt er bra, og lakris. F.eks lakrisrot-te fra helsekosten
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 har blitt målt til 80/55... men ligger innimellom så "høyt" som 90/60.. Ja, jeg er svimmel... slapp og sliten... Hjelper med buljong, lakris og salt og mye vann... Reiser meg ikke fort.. Ikke så fornøyd med dette her... men har lært meg å leve med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå