Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Tenker selvfølgelig på i en skog eller ved et lite vann etc... Tenkte vi skulle ta med barna på bilferie med telt i bagasjen i sommer:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Så lenge det er i utmrk og mer enn 100 m fra hus eller hytte kan du stort sett det. Teltet kan stå maks 2 netter på samme sted, dere kan ikke lage bål ol, men ellers er det stort sett greit. Enkelte nasjonalparker og landskapsvernområder er det også forbudt å telte i, men på "vanlige" steder er det lov.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Jo, det er kun på spesielle steder det ikke er lov å telte og da skal det være merket. Allemannssretten sier at man kan telte en natt i naturen stort sett hvor som helst så lenge man ikke inntrenger på noens private eiendaom, og da menes i nærheten av der folk bor. Du kan altså ikke legge deg til i flere netter på ett og samme sted.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Trodde det var kun en natt jeg, men da har jeg sikkert feil.. Hilsen anno 18:14
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Regner med at du snakker om i Norge. Skal du til utlandet blir det helt andre regler.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Takk for svar! Nei- skal da ikke legge oss i telt i hagen til folk;) Blir jo bare en natt av gangen før vi kjører videre til neste sted. Da jeg var liten hadde vi kano og pleide å dra på kanotur med overnatting i telt. Så fisket vi, padlet og gikk turer i skogen der vi holdt til. Var veldig gøy og har lyst å gjøre det med barna våre (minus kano da) Hi
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 http://www.norskfamilie.no/article.php?articleID=534&categoryID=119
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Fin oversikt! Da er det ikke noe problem da- finner alltids et sted å slå opp mens vi er på tur:) Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå