Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Jo om jeg gikk gravid og ikke hadde barn fra før.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Heheh, spør på hvem jeg hadde fått den fra Fra min mor, hadde jeg blitt fornærmet, rett og slett. For hun skal bestandig legge seg opp i ting hun ikke har noe greie på. Fra ei god venninne som er ped.leder, hadde jeg tatt det opp i god mening:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Ja, jo... den ser jeg. Men om du f.eks har vært mamma i 10 år, da? HI
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Nei, da hadde jeg faktisk blitt veldig fornærmet. Mine barn er nemlig veldig veloppdragne:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Saken er at svigermor har kjøpt en slik bok til meg. Og jeg klarer rett og slett ikke å lyve og si at det var snilt. For det var det ikke ( i mine øyne...) Jeg har barn fra tidligere, og en sammen med hennes sønn. Jeg vet at hun mener vi er for strenge (fordi ungene ikke blir mata ved matbordet men faktisk må spise selv, at de ikke får lov å ha beina på bordet under middag, osv osv....) Men, ærlig talt... HI
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Haha! Motsatt her 17:19 Hadde det vært fra min mor hadde jeg ikke brydd meg, for hun legger seg oppi alt. Og vet uansett at det hadde vært i beste mening i bunn. Hadde boka vært fra ei venninne hadde jeg blitt skuffet over både henne og meg selv. Henne, pga freidigheten til å påpeke at jeg gjør en dårlig jobb ved å poengtere det med en bok - si det til meg heller!, og meg selv fordi jeg har feilet i oppdragelsen av barna mine.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Hvis jeg var gravid og ikke hadde barn fra før så hadde det vært helt ok, men hadde jeg fått det nå som jeg har 3 barn og har vært mor i 13år og faktisk har barn som oppfører seg bedre enn unger flest så hadde jeg ledd godt og lenge..hehe
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 Ja, det ville jeg blitt glad for. Selv om jeg mener jeg gjør en god jobb på området kan det være interessant å lese om andre tilnærminger og metoder. Kan godt hende jeg ville få noen gode tips også. Jeg ser det på samme måte som å få en koke eller hagebok. Det er som regel ikke et hint om at du er en dårlig kokk eller har en stygg hage men at dette er temaer giveren tror vin interessere.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Tja, vet ikke om jeg hadde blitt glad, men jeg hadde ikke blitt fornærma heller. Vi fikk en bok av svigermor da veslemor var liten, og jeg tok det slettes ikke fornærmende opp - tok det opp som som hun hadde funnet et interessant bok som hun hadde lyst til å dele med oss. Det er alltid noe å lære eller noe å tenke over.
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 hahaha... Jeg hadde nok også blitt litt fornærmet. Jeg har vært mor i 11 år, og hadde jeg fått en slik bok hadde jeg trodd de mente jeg gjør noe galt.. hehehe
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 Kor glad eg hadde blitt kjem an på kva bok det var, men hadde ikkje vorte fornærma, dersom det då ikkje kom frå nokon som frå før kritiserte oppdragelsen vår. Eg har tenkt på å kjøpe bøker sjølv, men ikkje somla meg til det. Det er mogleg at eg hadde sett litt annleis på det om eg hadde vore mor i 10 år og ikkje berre i to, men ein vert vel aldri utlærd. Oppdragelse har jo ikkje berre med å få barn som oppfører seg pent å gjere, det viktige er jo kva haldningar og verdiar ein formidlar til barna, og at dei kjenner seg elska og verdsette for den dei er. Tenåringstida kan jo vere ganske så utfordrande har eg høyrt, så litt litteratur om det emnet er nok ikkje dumt
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #13 Skrevet 25. mai 2011 Nei. Det hadde jeg tatt ille opp og pent gitt gaven i retur med beskjed om at giveren fikk lese den selv.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #14 Skrevet 25. mai 2011 Nei, jeg tenker at slike ting kan jeg kjøpe selv om jeg skulle ønske det
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #15 Skrevet 25. mai 2011 Haha! Ja, så lenge det er fra noen jeg kjenner godt. Tror jeg hadde blitt sur om jeg hadde fått det av svigermor etter en diskusjon Hehe. Legg gjerne ved et kort hvor du skriver at "denne boken har jeg hatt nytte av" eller "er blitt anbefalt boken av e venninne, håper dere får nytte av boken" noen kan jo bli fornærmet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #16 Skrevet 25. mai 2011 Jeg fikk en bok av min mamma, av Carolyn Webster-Stratton. De utrolige årene heter den og er en foreldreveileder. boka er skikkelig bra og jeg leste den på kort tid. jeg ble ikke fornærmet. har ingen problemer med barna, men min mor hadde lest den pga sin stesønn og derfor ville hun at jeg også skulle lese den. jeg har brukt den mye i skolesammenheng også jeg da!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #17 Skrevet 25. mai 2011 Kommer litt ann på boka også. Jeg fikk en oppslagsbok da gutten var 6uker. Og der var det alt om sykdommer, mat, oppdragelse, forventninger osv. Satt veldig pris på den.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #18 Skrevet 25. mai 2011 Om det var før jeg fik barn, eller på et veldig tidlig stadie så. Ikke om ungene var så store at oppdragelsen hadde startet. Da hadde jeg blitt fornærmet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #19 Skrevet 25. mai 2011 I ditt tilfelle, HI, hadde jeg nok blitt noe fornærmet. Ristet litt på hodet over svigermor og ikke orka å bry meg noe særlig mer.. Litt komisk, da....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #20 Skrevet 25. mai 2011 Hehe, joda...det er litt komisk Ikke bare meg hun har kjøpt den til, men jeg VET at hun misliker måten vi gjør ting på, det er nok derfor det irriterer meg litt. Hadde jeg fått den av mamma, som faktisk vet hvorfor jeg kjører den "metoden" jeg gjør med barna, så ja, kanskje. Men bare kanskje HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå