Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 folk som ALDRI har barnevakt og INGEN til å stille opp for seg.. Hva hvis dere dør da?? Skaff dere et nettverk!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Ja.. Og hva med barnet da? Fortjener ikke barnet å ha mange voksenpersoner å forholde seg til? Kan være ganske nyttig å ha en tante, onkel, venn av familien å betro seg til hvis ting er vanskelig hjemme f eks. Slike nære bånd knyttes ikke med mor og far til stede som regel..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 det er ikke bare bare å skaffe seg nettverk hvis man er sjenert eller har dårlig råd....alt av inntekten min går til utgifter, men håper det blir bedre etterhvert slik at jeg kan blir mer sosial
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Det er utrolig viktig for barna at foreldrene har et nettverk, enten familie eller venner. Handler om å ha noen som kan stille opp hvis det er sykdom eller andre kriser, være sammen med andre osv. Det trenger ikke være så mange, men noen bør man ha. Er selv så utrolig heldig å ha en stor flott familie på begge sider, og mange gode venner. Men vet ikke alle er like heldige, men det finnes mange i samme båt, og man kan komme i kontakt feks via slike nettsider, eller kansje via helsestasjonen. Helsesøster har ofte en viss oversikt over de som sliter litt i forhold til slike ting, så lurt å nevne når man er der så kansje hun har noen forslag eller kan sette en i kontakt med andre. Kan også være en idè å henge opp en lapp der så andre i samme situasjon med jevngamle barn kan ta kontakt. Kjemi osv finner man ut av etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Trener ikke koste penger å være sosial. Her koker vi kaffe og te hjemme og drar på besøk til hverandre, har ikke råd til å renne på kafè hver uke nå i småbarnsfasen i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 vel, har dere tenkt over at mange kanskje har familie som bor et godt stykke unna??? mange idag flytter for å få seg arbeid o.l og dermed bor langt unna familien sin, da kan det være vanskelig å få barnevakt. å skaffe seg et nettverk er ikke alltid like enkelt for dem som ikke er så utadvente som mange andre er.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Det er ikke så enkelt for alle å skaffe seg et nettverk! Jeg foreks er ikke oppvokst i Norge. Bor på landet og er innflytter. Ikke enkelt da når det er vanskelig å komme i kontakt med folk! Familien min er også spredd rundt om kring men ingen bor i nærheten av meg. Jeg vurderer å flytte til en annen plass... Jobber med saken men jeg er også helt aleine med alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå