Gå til innhold

2 spm anngående barn under 1 år..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle må de være for at de kan sove på magen?

Lillefrøken vil ikke ligge på ryggen å sove lenger. Snur seg over på magen med en gang hun blir lagt ned.

 

Hvor lenge må de bruke lue og hvorfor?

Hun bruker bestandig lue når vi er ute. Hun er så fryktelig varm av seg at hun er bestandig våt i håret av svette. Jeg skjønner når det reiner og blåser mye, men ikke når det er sol, varmt og bare en liten bris.. MÅ hun ha lue på da og?

 

Hun er 9 mnd btw :)

Håper på svar da jeg lurer veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener de kan begynne å sove på magen når de klarer å snu seg selv, store nok til det..? Min sov aldri på magen, men mener jeg hørte det tusen ganger, hehe.

 

Jeg tok aldri på lue på sønnen min når det var sol og varmt, bare hvis det blåste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 11 mnd, han liker å ligge på magen og vi har latt ham gjøre det siden han var 7-8 mnd og klarte å snu seg selv.

 

Vi bruker alltid lue med ører hvis det blåser, ellers bruker vi solhatt. Den er tynn og han blir mer svett uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Øreunger' bør ha lue på stort sett 'hele tiden'.

Håper du slipper det -for det er pes..!

 

Det finnes jo mange fine pannebånd også, da!

Da får barna luftet topplokket.

 

Barn som kan snu seg selv kan strengt tatt ikke

presses til å ligge på rygg.

Da må du stroppe dem i pose og sele og det er jo

strengt tatt ikke snilt gjort dersom det ikke er tvingende

nødvendig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg bare la henne sove på magen. Hun snur seg jo begge veier og setter seg opp selv, så da er det vel ikke noe problem :)

 

Hva mener du med "øreunger"? Er det de som er utsatt for ørebetennelse? Jeg var litt plaget med det når jeg var liten om det har noe med saken å si..

Hun har hatt på seg lue til en vær tid frem til nå(ute altså) Dere mener det går greit å være uten lue når det er varmt og bare en liten bris når hun er så liten?

 

Og ja, jeg er en bekymret og usikker førstegangsmor ;P

 

hi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å la henne sove på magen når hun snur seg selv.

 

Vi brukte ikke lue på gutten vår om sommeren da han var på den alderen, det blir jo veldig varmt. Du kan evt bruke en solhatt, men de skal jo uansett ikke være i sola når de er så små.

 

Om du får en unge med mye ørebetennelse merker du det og kan evt tilpasse lue/pannebånd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert :) Tusen takk for svar! Da skal hun slippe å være gjennomvåt i håret hver dag det er fint vær ute! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...