Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Hvorfor kan dere ikke bare svare på det hovedinnlegger spør om? Er dere slike kvinner i virkeligheten også?
M - A - M Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Det lurer jeg også på. Men her inne blir faktisk noen av de man trodde var oppegående voksne mennesker som drittunger å regne, bare for at de kan skjule seg bak en anonymknapp, desverre...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Det har jeg spurt om her inne flere ganger også... Jeg hadde ALDRI hatt venninner som hadde svart meg så stygt/dømmende/nedlatende osv, som noen gjør her inne, da hadde vennskapet vært over på flekken. Kunne ikke falt meg inn å ha folk rundt meg som oppfører seg sånn! Greit nok, dette er et fora hvor man spør ukjente kvinner om råd og tips osv, men det er ikke dermed sagt man skal trenge å få slengt i trynet at man er dumme, uintelligente, late, udugelige osv osv....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Blir nesten litt redd for å svare på noe her jeg.. Hjelpes så mye hetsing!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 For mitt vedkommende synes jeg det er temmelig befriende å kunne svare som man blir spurt uten å måtte tenke på hva folk måtte mene om meg av den grunn. Og ja, jeg har relativt lett for det irl også
C.L.H85 Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Ja Folk ser seg ikke berga for stygge kommentarer O.l .. Veldig lett for folk å mene å synse om andre mødre som kanskje gjør ting litt anderledes enn det som evt står i en bok, eller som kommer med spm de vil ha svar på. Synd at det blir sånn...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 Men betyr det at du kaller andre nedsettende ting om de spør om noe du selv mener er et dumt spørsmål? Eller slenger ut spydige kommentarer? Ta et eksempel; I går var det ei som spurte et så uskyldig spørsmål som; øker OS hvert år? FØRSTE svaret hun fikk var; FÅ DEG EN JOBB Virkelig? Er det sånn man snakker til venner og kjente?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Er lettere å slenge med leppa her inne ja, men samtidig er dette et forum der vi er anonym og kan blåse ut. Både bra og dårlig det! Hvis man ikke tåler en trøkk bør man ikke delta i debatten her inne..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Nei, men kunne fint ha svart: "Har ikke peiling for jeg jobber jeg vet du!"
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 Trodde det var derfor vi hadde Kranglesiden, jeg.. Syns overhode ikke argumentet ditt holder mål, 11:55 Man kan gjerne være uenige, men må man slenge dritt bare fordi ingen vet hvem man er?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #13 Skrevet 25. mai 2011 Okei Noen av oss er mer rett fram enn andre.. men i stedet for å svart " har ikke peiling, jobber jeg vet du" kunne du ikke f eks ha sagt, " du må nesten spørre på Nav, eller andre som mottar OS"
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #14 Skrevet 25. mai 2011 Det blir kanskje litt feil å si at man skal la være om man ikke tåler en trøkk. Mange her inne er i situasjoner som gjør at man å spørre om forskjellige ting, som f.eks OS, da kan man spare seg for slike kommentarer mener jeg. kommentarer som at: du er åndssvak, en dårlig mor, osv, er unødvendige mener jeg. hva vet vi om årsaken til at man spør? og når det kommer til OS, så kan det jo være at damen er student, er ikke det like hederlig som å ha en jobb?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #15 Skrevet 25. mai 2011 Det svaret du kommer med der (om å kontakte nav) er jo såpass innlysende (selv for meg som så og si aldri er i kontakt med nav), at om en som mottar OS ikke vet det, kvalifiserer det i grunnen til å være mennesker jeg ikke orker omgås særlig ofte!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #16 Skrevet 25. mai 2011 Jo for all del, men jeg hadde på ingen måte forventet at en som ikke hadde gjort et arbeidsslag i sitt liv (utover å gå på skole) kunne svare meg på lønnsoppgjøret i staten, feriepengeutbetalingen, regler rundt permisjoner osv osv heller. Så svaret mitt er fremdeles om ei venninne skulle spurt meg om noe vedr OS. "Nei, har ikke peiling fordi jeg jobber!" Er man så hårsår at man ikke tåler den er det nok ikke noen av mine venninner vi prater om for de er nok noe mer tykkhudede. Hva folk som ikke kan eller gidder svare gjør inne på slike tråder er en annen ting. Ikke vet jeg, men er jeg skikkelig sliten av hverdagen en dag blir jeg sur av å høre på andre menneskers økonomiske problemer når faktisk jeg er med på å betale deres lønn! Sånn er det bare
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #17 Skrevet 25. mai 2011 Går også an å være i full jobb og motta litt i OS. Jeg jobber 80% og mottar et par tusen i os. Men jeg er enke med 4 barn, og har rett og slett ikke overskudd til å jobbe 100%. Jeg har EN natt annenhver uke som de tre eldste er borte, men jeg er ikke alene for det. Har en baby her også. Derfor må jeg si at det sårer når noen slenger etter meg at jeg er lat, må skaffe meg jobb, ikke sitte på ræva og motta trygder o.l når de helt klart ikke vet hva de uttaler seg om. Jeg syns også det er unødvendig å slenge med leppa til folk man ikke kjenner. Hva oppnår man med det, liksom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå