strikkemor til 2... Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 guttungen på 18mnd, sliter mye med hard mage, og har egentlig gjort det hele sitt liv! det vil si at han har hatt en periode fra han var 12-16mnd hvor han har vært mye bedre. vi har alltid måtte bruke malt og sviske i maten, men nå som han spiser bare "vanlig" mat syns jeg det er vanskelig å vite hva jeg kan gi som kan hjelpe! han spiser ikke banan, (kanskje litt i barnehagen) men spiser druer hver dag, og litt rosiner innimellom. hvis noen har noen tips om hva han bør spise mer av, og hva han ikke bør spise så er jeg takknemlig for hjelp!
lille sprelle Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Ikke banan - det fester magen Druer er bra, grovbrød er bra. Sitrusfrukter, kiwi.... Kjør på med så "flytende" middag som du kan - suppe er bra. Ellers så går det an å kjøpe probiotikatilskudd på helsekosten.
sillyfilly og Olivia Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Duphalac/lactulose/betulac. Samme legemiddel men masse forskjellige navn. Disse er volumøkende legemidler. De gjør at avføringen suger til seg væske. Kan brukes daglig/fast uten at man blir avhengig. Kan brukes av spedbarn. Smaker søtt, så det burde ikke bli noe problem å få det i h*n. Du kan jo gi han ren sviske. Enten sviskemos/saft eller sviske i sitt hele format. Mer fiber. Grove kornprodukter. Det hjelper magen i gang.
Mamma til to guttegull Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Min første tanke var: drikker han nok væske i løpet av dagen?
Gjest mphs Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Prøv å gi han yoghurt med 2 ts linfrø i det hjelper de fleste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå