Gå til innhold

Såå lei sykt barn! (samme som DIB)


Maia&Mathias <3

Anbefalte innlegg

Stakkars, er jo synd på han, han kan jo ikke noe for det men d er virkelig tungt når han er så mye syk altså! Vi var inne på Ahus i mars og da fjernet han polyppene og satt inn dren i øret men de ville ikke ta mandlene på han siden han ikke fylte 2 år før i april. Han var syk igjen i påska med Bronkitt/lungebetennelse så fikk pencilin til han da og på tirsdag tenkte jeg "Jøss å deilig, nå er d 1 mnd siden han var syk sist" og vips så ble han syk med fæl hoste og 40 i feber på natta! Er det mulig??!!!!! Var hos legen med han i går og da hadde han en CRP på 33 og veldig rød i halsen så legen sa jeg skulle begynne på pencilin idag hvis feberen holdt seg oppe (for da hadde CRPen mest sannsynlig steget til over 50 noe den helst skal være for å starte på pencilin) men d som nå har skjedd er at han hadde 40 i feber i natt kl 4, ga han paracet og ibux og nå kl 10 hadde han null feber. Derimot har han begynt å hoste mer og mer så er litt mistenksom til at d har beveget seg ned i lungene... Så da blir d ny tur til legen idag for å sjekke CRP og lytte på lungene.

D som gjør d så slitsomt er at jeg er 32 uker på vei med bekkenløsning så er 100% sykemeldt fra jobb for å ta d mest mulig med ro, mannen jobber i nordsjøen og kommer ikke hjem før om 1,5 uker...

 

Noen som har hatt barn som har vært veldig mye syke som har litt råd/tips/støttende ord å komme med?

 

Hilsen ei veldig sliten mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan barnet ditt ha astma?

Mange barn med astma sliten med gjentatte luftveisinfeksjoner... Få legen til å vurdere det - og evt starte opp med astmamedisiner ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at han har begynt på astmamedisin siden han alltid har hostet en del på natta. Etter at han begynte med den etter påske har han ihvertfall begynt å sove hele natta!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt din frustrasjon jeg. Gutten min begynte å bli syk litt etter han fylte to år. Da ble det diagnosen astma. Kort etter begynte halsbetennelsene, og på det verste hadde vi halsbetennelse hver 6. uke. Mandler og polypper ble fjerna rett før han ble 4 år. Etter det forsvant halsbetennelsene, men han kunne ha falsk krupp en gang i måneden istedet. Nå er han snart 6 år og har faktisk ikke hatt falsk krupp siden nyttår. Behovet for astmamedisin har vært fraværende (men han går på forebyggende). Endelig ser det ut som at han begynner å bli mindre plaget. Trøstende ord er det kanskje ikke, men det gir seg nok når han blir eldre og har utviklet et bedre immunforsvar og har fått større luftveier. Min har sannsynligvis hatt trange luftveier og derfor fått lett plager med halsen. Med alderen bedrer det seg. Har du kanskje familie som kan hjelpe deg litt med avlastnig og hjelp frem til mannen kommer hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, d er d jeg regner med, at han vokser d av seg når han blir litt eldre... Foreløpig går d greit, men ser for meg hvordan d skal gå når lillesøstera kommer i juli og d blir minimalt med nattesøvn og kanskje også på dagen. Men får bare ta d som d kommer. Heldigvis har vi kaffe!! ;P Og ja, har foreldre og svigermor og gode venner som kan trå til hvis d blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir tunge tider, men det blir heldigvis bedre etterhvert. Om det er noe dere vet kan trigge sykdom så passer dere selvfølgelig på å unngå det. Min ble syk bare av å sove uten pysjbukse ei natt, eller å ikke ha på seg noe rundt halsen om det var kald vind ute. Helt utrolig! Hold ut, og bruk familie og venner for det de er verdt i slitsomme perioder. :) lykke til. :) og ta det evt opp til ny vurdering om han skal fjerne mandlene om han har store mandler og er mye plaget med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...